آیت الله مستجابی یک تاریخ است

آیت الله هادی نجفی از اساتید برجسته حوزه علمیه اصفهان با حضور در مراسم رونمایی از کتاب یاران موافق از خانواده صدر تجلیل کرد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، آیت الله هادی نجفی ضمن گرامیداشت روز مباهله و هفته دفاع مقدس به مقام والای امام موسی صدر اشاره کرد و افزود: بیان ارزش های امام موسی صدر نیاز به زمانی طولانی دارد و شاید از سوی بسیاری از اندیشمندان و علما بیان شده ولی در خاطره یکی از شاگردان امام موسی صدر در اصفهان همین بس که ایشان را فردی با جذابیت های زیاد توصیف می کند و این جذابیت امام موسی صدر است که موجب ابقا فعالیت های او شده است. همچنین با بزرگواری و فعالیت های دلسوزانه خواهر ایشان و یا بهتر است بگوییم عقیله آل صدر هنوز به کار خود در لبنان ادامه می دهد.
اصفهان بزرگانی می زاید اما بزرگ نمی کند
آیت الله نجفی با اشاره به اینکه اشخاصی همچون آیت الله مستجابی شخصیتی گران بها هستند ولی متاسفانه اصفهان بزرگان می زاید ولی بزرگ نمی کند افزود: آیت الله مستجابی یک مجموعه است که جامع خیلی از امور است . شاید کسی از فعالیت ها و مجاهدت های ایشان خبر نداشته باشد ولی بدانید که ایشان در داستان نهضت نفت جوانی بود قرآن به دست که در جلوی تظاهر کنندگان درتیرماه سال 1330 می ایستاد تا مبارزه کند. آیت الله مستجابی همراه با نواب صفوی جزء ارکان اصلی فدائیان اسلام بوده است. ایشان فردی زندان رفته ، شکنجه شده و در تبعید به سر برده است و باید بگویم که ایشان یکی از شخصیت های تاثیر گذاری است که در تاریخ مملکت ما وجود دارد.
وی کتاب یاران موافق را گوشه ای از خاطرات آیت الله مستجابی نسبت به امام موسی صدر دانست و گفت: ولی ایشان خاطرات بسیاری در زمینه های مختلف دارند که نمی دانم چه کسی یا کسانی به فکر هستند که بیایند و خاطرات ایشان را به رشته تحریر در بیاورند .
وی با اشاره به اینکه سید مرتضی مستجابی در شهر و کشور ناشناخته است افزود: امیدوارم تا این سید بزرگوار زنده است و هوش او کار می کند بیایند و بنشینند و خاطرات 90 سال این عالم بزرگوار را گردآوری کنند .
آیت الله نجفی به خصوصیت بارز اخلاقی آیت الله مستجابی نیز اشاره کرد و گفت: درب خانه ایشان به روی همه باز است. چه تنها در خانه باشند و چه با میهمان یا خانواده در منزل باشند. باید بگوییم که او بسیار دستگیر است و در یک جمله در تشیع دوم ندارد .
وی به اندوخته های اسناد تاریخی آیت الله مستجابی که بعضا در دست است و تعدادی از آنها نیز از بین رفته است اشاره کرد و افزود: آنچه فعلا موجود است چند جلد کتاب تنها از اسناد می شود که اگر به رشته تحریر در بیاید و خاطرات ایشان ثبت شود به صدها جلد کتاب تبدیل خواهد شد و هنوز نمیدانم که چرا این کار زودتر انجام نمی شود./12162/135
کد خبر 248852

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.