آغاز جشنواره تخصصی "مادران هشت بهشت" با محوریت "خانه- مدرسه خلاق"

جشنواره تخصصی "مادران هشت‌بهشت"، همزمان با فصل تابستان و با عنوان "خانه- مدرسه خلاق" از سوی مرکز تخصصی بانوان آفتاب وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، مدیر مرکز تخصصی بانوان آفتاب در این برنامه با اشاره به اهداف برگزاری آن اظهار داشت: بر اساس نیازسنجی صورت گرفته از بانوان در شهر اصفهان به وسیله این مرکز، خلاقیت به عنوان عنصر مورد نیاز بانوان شهر مورد توجه قرار گرفت. در نهایت با توحه به شعار شهرداری اصفهان مبنی بر "اصفهان شهر خلاق"، یکی از اهداف خود را آموزش خلاقیت به مادران به عنوان سفیران خلاق در خانه قرار دادیم.
لیلا لندی با اشاره به برگزاری نخستین جشنواره مادران هشت بهشت در فصل بهار با عنوان "مادران، سفیران خلاق"، بیان داشت: اجرای این برنامه در شش منطقه از شهر اصفهان شامل پایگاه هشتم شکاری، مرکز تخصصی بانوان آفتاب در خیابان سروش، فرهنگسراهای همت در خیابان امام سجاد، سبحان در سپاهان شهر، موعود در خیابان آتشگاه و قدس در خیابان امام خمینی(ره) برنامه ریزی شده است.
وی درباره اهداف این برنامه تصریح کرد: هدف جشنواره تابستانه خانه – مدرسه خلاق تکنیک‌های پرورش خلاقیت و هوش‌های چندگانه برای ایجاد خانه‌ای همگام با اهداف سیستم آموزشی به بهانه ماه مهر و بازگشایی مدارس است که موجب رشد فردی می‌شود.
رقیه تذروی، کارشناس خلاقیت و مدرس برنامه خانه- مدرسه خلاق در حاشیه این جشنواره با اشاره به هوش‌های چندگانه و آشنایی بانوان با آنان، گفت: این هوش‌ها شامل هوش زبانی، منطقی - ریاضی، مکانی - فضایی، حرکتی - جسمانی، موسیقایی، میان فردی، درون فردی و طبیعت‌گرا است.
سید محمدحسن شهشانی، رئیس مرکز کارآفرینی دانشگاه شیخ‌بهایی در کارگاه آموزشی جشنواره مادران هشت بهشت با عنوان خانه – مدرسه خلاق با بیان اینکه امروزه شاهد تربیت فرزندان حال‌نگر در بسیاری از خانواده‌های امروزی هستیم، افزود: مقصران اصلی ایجاد این پدیده والدین هستند که با شرطی کردن آنان موجب درجا زدن و از بین رفتن تفکر کارآفرینانه در آنها می‌شوند.
وی با اشاره به توجه بسیاری از کشورهای پیشرفته به تربیت کودکان و تقویت روحیه کارآفرینی در آنان، گفت: این در حالی است که در بسیاری از کشورهای پیشرفته، مسئله تربیت فرزندان خلاق مورد توجه ویژه‌ای قرار می‌گیرد و آنها با نگاه به آینده تفکر کارآفرینانه را در فرزندان خود پرورش می‌دهند.
شهشهانی بهترین ویژگی افراد کارآفرین را برخورداری آنان ازبرنامه‌ریزی معکوس دانست و بیان داشت: این افراد با برنامه‌ریزی معکوس در ابتدا هدف نهایی را مشخص کرده و بعد مرحله به مرحله برای رسییدن به آن تلاش می‌کنند./
12135/135

 
کد خبر 246070

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.