اجرای طرح کشت محصولات گلخانه ای در دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان

رییس دانشگاه آزاد اسلامی واحد دهاقان از طرح کاشت محصولات گلخانه ای در این دانشگاه خبرداد.

به گزارش خبرنگار ایمنا از شهرستان دهاقان، احمدرضا یلمه ها با بیان این مطلب گفت: تولید گوجه فرنگی گلخانه‌ای و کشت زعفران از برنامه‌های این دانشگاه در راستای اجرای بخشنامه‌ها مبنی بر کشت گلخانه‌ای است.
وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد واحد دهاقان در اجرای بخش‌نامه‌های سازمان مرکزی دانشگاه آزاد اسلامی پیشتاز بوده است، عنوان کرد: با توجه بخش‌نامه اخیر رئیس دانشگاه آزاد اسلامی مبنی بر کشت گلخانه‌ای در اراضی مازاد دانشگاه آزاد اسلامی، واحد دهاقان از نخستین واحدهایی بود که در این حوزه گام برداشت و توانستیم گلخانه تمام هوشمند این واحد را به منظور کشت محصولات کشاورزی راه‌اندازی کنیم.
رییس دانشگاه ازاد اسلامی واحد دهاقان تصریح کرد: سال گذشته توانستیم در این گلخانه محصول گوجه فرنگی تولید و این محصول را برای فروش به بازار تهران ارسال کنیم، همچنین فلفل دلمه‌ای محصول دیگر این گلخانه است که به زیر کشت رفته و محصول آن خردادماه آینده به ثمر می‌نشیند.
یلمه ها بااشاره به اینکه یکی از مهمترین اقدامات این دانشگاه در زمینه درآمدزایی و فعالیت در حوزه کشاورزی، کشت زعفران در یک هکتار از زمین‌های تحقیقاتی دانشگاه آزاد اسلامی دهاقان بود، افزود: این محصول با کمترین نیاز به آب و نیروی انسانی محصول می‌دهد./
کد خبر 231624

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.