از اجرای موسيقي اقوام تا روياهاي فيتيله‌اي در شهر روياها

مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی گردشگری شهرداری اصفهان گفت: اجراي كنسرت‌هاي موسيقي اقوام مختلف ايراني و حضور عمو فيتيله‌اي‌ها در قالب برنامه روياهاي فيتيله‌اي در شهربازي روياها از برنامه‌هاي جشنواره شب‌هاي رويايي است.

به گزارش کمیته اطلاع رسانی و روابط عمومی ستاد هماهنگی سفر شهر اصفهان، مسعود حسين ميرزايي  با اشاره به اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در شهربازي روياها به نام جشنواره شب‌هاي رويايي اظهار داشت: شهربازي روياها بيشتر جنبه بازي‌هاي هيجاني داشته و در ايام نوروز با توجه به ظرفيت‌هاي موجود در اين مكان به عنوان پايگاه اصلي برنامه‌هاي فرهنگي نوروزي اصفهان در نظر گرفته شده است.
وي با اشاره به اينكه اجراي برنامه‌هاي فرهنگي در قالب آداب و رسوم و آئين‌هاي سنتي ايراني براي ايام نوروز در قالب جشنواره شب‌هاي رويايي در دستور كار قرار گرفته است، اضافه كرد:  نغمه‌هاي رويايي در قالب دو بخش آداب و رسوم و آئين‌هاي نمايشي اقوام مختلف ايراني در اين برنامه گنجانده شده است كه با حضور مردماني از اين اقوام در شهرروياها اجرايي مي شود
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی گردشگری شهرداری اصفهان با بيان اينكه آداب و رسوم و آئين‌هاي اقوام ايراني ميراث فرهنگي ناملموسي هستند كه در صورت ادامه بي توجهي‌هايي كه طي چند سال اخير به آنها شده است در معرض نابودي قرار خواهند گرفت، اضافه كرد: بر اين اساس براي نوروز سال 95 به منظور پاسداشت اين آئين‌ها مراسم وي‍ژه‌اي تدارك ديده شده است تا تمام گروه‌هاي سني در قالب برنامه‌هاي مختلف با اين آئين‌‌ها آشنا شوند.
وي با اشاره به اينكه اين مراسم از روز اول فروردين ماه آغاز شده است، ادامه داد: تاكنون موسيقي گيلكي استاد ناصر وحدتي، و موسيقي لري با استاد احسان عبدي پور اجرا شده است.
حسين ميرزايي اضافه كرد: به مدت سه شب از امشب نيز گروه آذري به نام «آنسام دل» موسيقي اصيل آذري،  گروه «چريكه» موسيقي كردي و گروهي نيز موسيقي سواحل جنوب ايران را اجرايي خواهند كرد.
اجراي كنسرت سالار عقيلي، مهدي يراحي و حميد عسگري در سه شب آينده
وي  افزود: طي سه شب آينده نيز كنسرت موسيقي سنتي با حضور سالار عقيلي و كنسرت موسيقي پاپ با حضور مهدي يراحي و حميد عسگري اجرايي خواهد شد.
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی گردشگری شهرداری اصفهان در ادامه به اجراي برنامه‌ روياهاي فيتيله‌اي با حضور عمو فيتيله‌اي‌ها اشاره داشت و گفت: اين برنامه ويژه كودكان برگزار خواهد شد و از آنجايي كه كودكان ميراث داران آتي هستند بايد براي آنها برنامه‌ريزي‌هاي مناسب در دستور كار قرار گيرد تا در كنار انجام بازي‌هاي هيجاني با آداب و رسوم اصيل ايراني نيز آشنا شوند.
وي همچنين به برپايي نمايشگاهي از پوشاك اقوام مختلف ايراني نيز اشاره داشت و بيان كرد:  اين برنامه از ديگر برنامه‌هاي در حال اجراي برنامه‌هاي جشنواره شب‌هاي رويايي است.
حسين ميرزايي اجراي بازي‌هاي بومي و محلي، شاهنامه خواني و غرفه‌هاي سرگرمي براي كودكان از ديگر برنامه‌هاي جشنواره شب‌هاي رويايي اصفهان اعلام كرد و افزود: تنوع برنامه‌هاي اين جشنواره به گونه‌اي است كه مي‌تواند تمام سليقه‌ها در گروه سني مختلف را جامه عمل بپوشاند.
اجراي سيرك بين‌المللي تمام آكروباتيك در شهر روياها
وي همچنين با اشاره به اجراي برنامه سيرك تمام آكروباتيك بين المللي با حضور هنرمنداني از كشورهاي پرتغال، كنيا، فرانسه و هلند نيز اشاره داشت و افزود: اين برنامه شب‌ها در دو بخش و در ساعات 18 الي 20 و 21 الي 23 اجرا مي شود.
مدیرعامل شرکت توسعه مجتمع‌های سیاحتی گردشگری شهرداری اصفهان  اضافه كرد: زمان اجراي برنامه‌هاي جشنواره شب‌هاي رويايي از ساعت 10 صبح الي 24 و به مدت 14 ساعت است  كه با استقبال بي نظير شهروندان و گردشگران روبرو بوده است
حسين ميرزايي مبلغ دريافتي ورودي شهر روياها را 2 هزار و 500 تومان اعلام كرد و افزود: براي بهره‌برداري از برنامه‌هاي جشنواره شب‌هاي رويايي اين مبلغ دريافت مي شود ضمن اينكه عموم شهروندان و گردشگران بايد براي استفاده از وسايل بازي شهربازي روياها هزينه مصوب شوراي شهر را براي استفاده از دستگاه‌ها بپردازند.
وي تاكيد كرد: هدف از انتخاب شهر روياها براي اجراي برنامه‌هاي فرهنگي و نوروزگاهي اصفهان ايجاد قطب جديد فرهنگي در شهر اصفهان است چرا كه بر اين باوريم كه بايد در كنار استفاده از ميراث تاريخي براي جذب گردشگران زمينه‌هاي گردشگري تاسيسي و جديد را نيز فراهم سازيم تا به ميزان ماندگاري گردشگران در اصفهان كمك كنيم./
کد خبر 224818

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.