تخریب و رفع خطر ملک فرسوده توسط شهرداری نیاسر اجرا شد

وجود خانه‌های مخروبه و قدیمی به لحاظ فرهنگی، زیبایی شناختی و امنیت اجتماعی برای شهرها مشكلاتی را ایجاد می كنند که این اماكن به جهت متروكه بودن و امكان ریزش آوار خطراتی را برای شهروندان به همراه دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کاشان، در این راستا سرپرست شهرداری نیاسر در اجرای تبصره ۱۴ ماده ۵۵ قانون شهرداری ها به منظور حفظ سلامت و امنیت شهروندان پس از طی کردن مراحل قانونی اقدام به تخریب دومین ساختمان مسکونی متروكه و مخروبه واقع در خیابان امام خمینی (ره ) با رعایت مسائل ایمنی  ورفع خطر کرد.
اين ملک (منزل غلامی) طبق نظر کارشناسان شهرداری مشمول تبصره 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها بود و برای اهالی ایجاد خطر می‌کرد که شهرداری با اقدام قانونی و دعوت از مالک جهت حضور در شهرداری اقدام به تخریب ملک کرد.
سرپرست شهرداری نیاسر، هدف از اجراي اين طرح را توجه مالكين به ضوابط شهرداری و احترام به همه همشهریان عنوان كرد و افزود: اتخاذ تدابیرموثر و اقدام لازم برای حفظ شهر از خطر، همچنین رفع خطر از بناها و دیوارهای شکسته و خطرناک واقع در معابر و کوچه ها و اماکن عمومی از وظایف شهرداری است.
احمد امینی‌نیک اظهار داشت: بر اساس بند 14 ماده 55 قانون شهرداری‌ها، مقرر شده است اماکنی که در مناطق مختلف از سوی صاحبان خود به هر علتی رها شده‌اند و سلامت بهداشتی و روانی شهروندان را مورد تهدید قرار داده است شناسایی و اگر مالکان خانه‌های فرسوده نسبت به رفع خطر ریزش اقدام نکنند، به خاطر برقراری امنیت جانی شهروندان، خانه‌های مذکور محصور و یا تخریب ‌خواهد شد./
کد خبر 223637

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.