تندیس جشنواره تسنیم با الهام از آیه قرآن ساخته شد

خبرگزاری ایمنا : تندیس نخستین جشنواره فیلم قرآن و عترت (تسنیم ) با الهام از آیه " اقرا باسم ربک الذی خلق " توسط " محمد فخری " هنرمند مجسمه ساز ، طراحی و ساخته شده است.

" محمد فخری " طی گفت وگویی با روابط عمومی جشنواره فیلم تسنیم تصریح کرد: این تندیس در اندازه 35 سانتی متر از جنس مس پنج میلی متری و چوب در قالب دو بخش نماد و پایه ساخته شده است. وی افزود: نماد تندیس شامل نوار (فرم ) فیلمی است که از دل آیات قرآن به بیرون حرکت قوسی دارد که با آب طلا تزیین شده است .
سازنده تندیس " رهایی " گلستان شهدای اصفهان تصریح کرد: قسمت فرم فیلم به پنج قسمت مساوی هندسی تقسیم شده که آیه " اقرا باسم ربک الذی خلق " در هر یک از قسمتها با الهام از پنج تن آل عبا نگاشته شده است . سازنده آب نمای کوی سنگ تراشهای اصفهان با عنوان " نگهدارنده چشمه حیات " در ادامه افزود: پایه تندیس از جنس چوب که عنوان جشنواره بر روی آن حکاکی شده و به صورت هشت ضلعی و با لایه ایی از خاتم تزیین شده است .
وی طراحی این تندیس را مبتکرانه دانست و گفت : سعی شده که موضوع جشنواره در تندیس نمایانگر باشد .
" محمد فخری " هنرمند مجسمه ساز متولد 1337 کرمانشاه است که بیش از 30 سال در اصفهان به مجسمه سازی مشغول است . از آثار این هنرمند می توان به طراحی روی دیوار تالار هنر اصفهان اشاره کرد .
نخستین جشنواره فیلم قرآن و عترت (تسنیم ) از هفتم الی نهم آذر ماه در اصفهان برگزار می شود.


کد خبر 20311

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.