۳۰ تیر ۱۳۹۴ - ۱۱:۲۴
ما انسان هاي واقعي را تصوير مي كنيم نه حقيقت آنها را

خبرگزاري ايمنا:‌ نمايشگاهي از آثار نقاشي شبنم جان نثاري، آذين رحمت پناه و فرشته ارسطويي با عنوان "اينسان"‌در نگارخانه اكنون اصفهان برپا مي شود.

يكي از هنرمندان اين نمايشگاه با اعلام اين خبر به ايمنا گفت:‌ من در اين نمايشگاه 4 اثر بزرگ، آذين رحمت پناه 3 كار بزرگ و فرشته ارسطويي حدود 15 قاب كوچك ارائه كرده است.
شبنم جان نثاري در رابطه با عنوان اين نمايشگاه اظهار داشت:‌ اين كلمه در فارسي قديم به معني انسان بوده و هم معناي اينگونه دارد.
وي ادامه داد:‌ آثار هر سه ما فيگوراتيو است ولي هر كدام با فلسفه جداگانه اي راجع به انسان كار كرده ايم و دغدغه هاي متفاوتي در پرداخت موضوع داشته ايم. مثلا فرشته ارسطويي انسان هاي اطرافش را با موتيفا بسته به جهان بيني و شناخت دروني خودش كار كرده است. آذين رحمت پناه نيز سعي كرده جريان زندگي را در انسان ها به تصوير بكشد و من بيشتر درگير فضاي ذهني و رواني انسان هاي اطرافم شده ام.
اين هنرمند در رابطه با پرداختن به ديگران در آثارش شرح نمايشگاه را ذكر كرد و گفت:‌ ما اگر اصرار داريم ديگران را نقاشي كنين، تنها به اين دليل است كه خودمان را به قدر كافي نشناخته ايم. در طول 10 سال با هم بودن،‌ فصل هاي مشتركي يافته ايم كه انسان ها مهمترين آنند.
جان نثاري اضافه كرد:‌ اين نمايشگاه تصوير همان فصل هاي مشترك است كه تقريبا هيچ وجه اشتراكي با هم ندارند. بعضا آنها را سر يك ميز و در لحظه اي مبهم و گذرا جان بخشيده ايم و يا در ميان نقش مايه هايي كه ما را به جهان آنها پيوند مي‌زند و يا حتي آنها را در شمايل ديوانگان متصور مي شويم. چرا كه ما انسان هاي واقعي را تصوير مي كنيم نه حقيقت آنها را.
جان نثاري درباره تكنيك اين آثار افزود: تكنيك كاري ما كه كارهاي بزرگ ارائه كرده ايم هم رنگ و روغن روي بوم و تكنيك فرشته ارسطويي رنگ و روغن روي مقوا است.
شايان ذكر است ، نمايشگاه گروهي نقاشي اينسان جمعه 2 مرداد ماه در نگارخانه اكنون اصفهان گشايش شده است و عموم علاقه مندان مي توانند تا 14 مرداد ماه براي تماشاي اين آثار به محل نگارخانه اكنون مراجعه نمايند.
 
کد خبر 198622

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.