۱۶ اردیبهشت ۱۳۹۴ - ۲۳:۲۷
ستایش: آمار حوادث کوهنوردان حرفه‌ای در کوه صفه همچنان بالاست

خبرگزاری ایمنا: رئيس گروه امداد و نجات سازمان آتش‌نشاني و خدمات ايمنی شهرداری اصفهان گفت: کوه صفه با بودجه شهرداری اصفهان ساماندهی و ایمن‌سازی شده است که باعث شده حوادث کوهنوردی برای کوهنوردان عادی به شدت کاهش پیدا کند اما آمار حوادث کوهنوردان حرفه‌ای همچنان بالاست.

به گزارش ایمنا، پیام رحمان ستایش در مراسم تکریم و معارفه ریاست هیأت کوهنوردی استان اظهار داشت: در این مراسم سردسته همه گروه‌های کوهنوردی و حرفه‌ای‌ترین کوهنوردان حضور دارند و خواهشی که من از شما دارم این است که وقتی گروه‌های خود را برای صعود به کوه صفه می برید موارد ایمنی را بیشتر رعایت کنید.
وی افزود: از روز اولی که گروه کوهنوردی شهرداری اصفهان تشکیل شد، این گروه دو امدادگر و دو نجاتگر داشت و اعضای این گروه از رعایت کوچکترین موارد ایمنی کوتاهی نمی‌کردند. این گروه با استفاده از کلاه ایمنی اقدام به صعود می‌کنند که برخی گروه‌های حرفه‌ای به آنها لقب معدنچی داده بودند درحالی که کار درست را آنها می‌کردند.
ستایش ادامه داد: متأسفانه جنازه کوهنوردانی از کوه صفه پایین آمده است که در این کوه دارای مسیر بودند و از حرفه‌ای‌ترین کوهنوردان بودند و فرهنگ‌سازی در رعایت موارد ایمنی باید از جایی شروع شود.
وی گفت: کوه صفه با بودجه شهرداری اصفهان ساماندهی و ایمن‌سازی شده است که باعث شده حوادث کوهنوردی برای کوهنوردان عادی به شدت کاهش پیدا کند اما آمار حوادث کوهنوردان حرفه‌ای همچنان بالاست.
ستایش تصریح کرد: متأسفانه شاهد هستیم برخی تجهیزات ایمنی نصب شده در کوه صفه تخریب شده‌اند که اینها نمی‌تواند کار افراد عادی باشد و فقط کوهنوردان حرفه‌ای به این مسیرها دسترسی دارند. نصب این‌گونه تجهیزات غیرکارشناسی نبوده و در مواقع بروز حادثه به کمک کوهنوردان می‌آید و می‌تواند در شرایط سخت جان فرد را نجات دهد.
/۴۴
کد خبر 189781

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.