بازتاب سخنان رهبر انقلاب در رسانه‌هاي غربي/ شمارش معكوس براي حذف ۵ ميليون يارانه بگير/موج اعتراض به عربستان شبکه‌های اجتماعی را در برگرفت

خبرگزاري ايمنا: در این گزارش می توانید مهمترین عناوین روزنامه های سراسری کشور و اصفهان را مطالعه کنید.

بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد توافق هسته‌اي در رسانه‌هاي غربي
"بازتاب سخنان رهبر انقلاب در مورد توافق هسته‌اي در رسانه‌هاي غربي" عنوان تيتر نخست روزنامه ابرار است. در اين گزارش مي خوانيم: سخنان مقام معظم رهبري در رابطه با مذاكرات و توافق هسته‌اي؛ در رسانه‌هاي مهم جهان مثل خبرگزاري رويترز، روزنامه گاردين و واشنگتن پست بازتاب داشته است. به گزارش ايسنا، خبرگزاري رويترز با تيتر رهبر ايران: نمي‌توان به آمريكا اعتماد كرد، بخش‌هايي از سخنان روز گذشته مقام معظم رهبري را بازتاب داد. به گزارش رويترز، آيت‌الله خامنه‌اي، رهبري ايران براي نخستين‌بار پس از دستيابي ايران و كشورهاي ۱+۵ به چارچوب اوليه توافق در لوزان در اين رابطه صحبت كرد و تصريح كرد: نه مخالف با توافق هسته‌اي است و نه به طور مشخص از آن حمايت مي‌كند. رهبر ايران در جريان سخنانش با شيطاني خواندن اقدام آمريكا در قرائت " فكت شيت" متفاوت از آن چيزي كه دو طرف بر روي آن توافق كرده بودند تاكيد كرد كه تا هنگامي كه همه جزييات اين توافق مشخص نشود از اين توافق حمايت نخواهد كرد. روزنامه واشنگتن پست آمريكا نيز با تيتر بدبيني رهبري ايران در رابطه با توافق هسته‌اي ايران و غرب نوشت: روز گذشته، رهبري ايران در سخناني در رابطه با تفاهم اوليه لوزان كه هفته گذشته ميان ايران و ۱+۵ به دست آمد با اظهار بدبيني نسبت به پايبندي آمريكا به تعهداتش تاكيد كرد كه همه تحريم‌ها همزمان و در روز دستيابي دو طرف به توافق اصلي بايد برداشته شود. اين روزنامه آمريكايي در ادامه نوشت: اظهارات نه چندان مثبت رهبري ايران در رابطه با توافق و لزوم شفافيت داشتن چيزي كه او آن‌ها را همه جزييات تا پيش از دستيابي دو طرف به توافق اصلي در ۳۰ ژوئن خواند، احتمال پيچيده‌تر شدن و دشوار شدن مذاكرات را افزايش خواهد داد. روزنامه گاردين نيز در گزارشي به انتشار بخش‌هايي ار سخنان رهبر انقلاب پرداخت.

موج اعتراض به عربستان شبکه‌های اجتماعی را در برگرفت

روزنامه ايران در گزارشي با عنوان"موج اعتراض به عربستان شبکه‌های اجتماعی را در برگرفت" مي نويسد: انتقادها درباره کارشکنی سعودی‌ها در کشور بالا گرفته است. برخی از مراجع عظام هم نسبت به این موضوع واکنش نشان داده‌اند.
در فضای مجازی نیز مردم نسبت به این اقدام عربستان واکنش نشان دادند و کمپین تحریم حج عمره نیز در گروههای مختلف مجازی راه‌اندازی شد. مهمترین خواسته مردم رسیدگی به بی‌حرمتی‌هایی است که از سوی پلیس عربستان نسبت به مردم ایران می‌شود. مردم دو رویکرد اصلی را در واکنش‌های مجازی خود ابراز می‌کنند که مهمترین موضوع رفتن و نرفتن به حج عمره است. بخشی از مردم بر این باورند، با‌وجود همه کارشکنی‌های سعودی‌ها و تحقیر‌های احتمالی آنان، رفتن ایرانیان به مکه و مدینه، در واقع اعلام حضور پیروان ائمه اطهار و دوستداران اهل بیت پیغمبر خداست؛ کسانی که اسلامشان با اسلام وهابیت و ارتجاع متفاوت است. گروهی دیگر نیز بر این باورند تا هنگامی که آل سعود، دشمن ایران و مسلمانان ایرانی است، نباید حج عمره رفت و با هزینه کردن پول در سرزمین حجاز، به اقتصاد این کشور کمک کرد. این گروه می‌گویند، در شأن مسلمان ایرانی نیست که توسط سعودی‌ها از این بابت تحقیر شود.
سعید اوحدی رئیس سازمان حج و زیارت درباره رفتن و نرفتن زایران به سفر خانه خدا می‌گوید: <فرایند تصمیم درباره تعطیلی سفره عمره مربوط به سازمان حج و زیارت نمی‌شود. این موضو ع که برخی منتقدان می‌گویند که رئیس سازمان حج و زیارت سفر را تعطیل کند اشتباه است چرا که در این باره مجلس شورای اسلامی باید تصمیم‌گیری کند و مصوبه‌ای به دولت دهد و دولت آن را به سازمان ابلاغ کند. اگر مجلس ورود نکرد باید شورای عالی امنیت ملی یا شورای عالی حج درباره آن تصمیم‌گیری کنند. آقایان اگر به تصمیم مشخصی دست پیدا کنند ما موظف به اجرایی شدن آن هستیم.» وی تأکید کرد: <موضوع تفتیش زائران موضوع جدی برای دولت ایران است. البته این گونه تفتیش زائران هم فقط مخصوص زائران ایرانی نیست. پلیس عربستان در تفتیش‌ها بسیار خشن عمل می‌کند. البته ایرانیان با این روند تفتیش پلیس عربستان عادت کرده‌اند و ما نیز بارها و بارها از سازمان حج و زیارت عربستان خواسته‌ایم که نسبت به این موضوع وارد عمل شود اما تاکنون جوابی دریافت نکرده‌ایم.»
از سوی دیگر سخنگوی هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی از ارائه طرح یک فوریتی لغو حج عمره تا حصول اطمینان از امنیت زائران با ۷۰ امضا به هیأت رئیسه مجلس خبر داد.

حج عمره نروید

"حج عمره نروید" تيتر يك روزنامه آرمان امروز است.در اين خبر مي خوانيم: آیت‌ا... موسوی بجنوردی به خوبی بر رفتار و کردار عربستان و پشتیبانانش که رژیم صهیونیستی از جمله آنهاست اطلاع دارد و می‌گوید: که «رژیم سعودی جنگ شیعه و سنی راه انداخته است.» او رفتار عربستان را اقدامی می‌داند که ‌ خواسته اسرائیل است و بزرگترین خطر برای جهان اسلام محسوب می‌شود. آیت‌ا... موسوی بجنوردی روز گذشته با اشاره به حمله رژیم سعودی به یمن، اظهار کرد: این رژیم امروز بدترین برخورد را انجام می‌دهد و جنگ شیعه و سنی راه انداخته است که بزرگترین خطر برای جهان اسلام است. وی افزود: جنگ میان شیعه و سنی خواسته اسرائیل است و متاسفانه رژیم سعودی مردم مظلوم یمن را به جرم شیعه بودن بمباران می‌کند که بزرگترین خیانت به مسلمانان است. موسوی بجنوردی ادامه داد: امام خمینی(ره) فرمودند آل سعود از پشت خنجر می‌زنند. عضو مجمع روحانیون مبارز در واکنش به حادثه فرودگاه جده و بی‌حرمتی به دو زائر نوجوان ایرانی گفت: اگر سعودیها کاری که به آنها نسبت داده شده را انجام داده باشند از نظر اسلام حکم این عمل اعدام است. وی تصریح کرد: دولت در واکنش به اقدامات سعودی‌ها باید عمره مفرده را متوقف کند. اقدام ماموران عربستان چنان زشت و شنیع بود که خبر خودکشی یکی از آنها در شبکه‌های اجتماعی منتشر شد اما معاون وزارت خارجه این خبر را تکذیب و گفت که دو زائر در سلامت هستند. از سوی دیگر ائمه جمعه کشور هم دیروز اتفاق رخ داده در عربستان را محکوم و خواستار برخورد جدی با این اقدام شدند.

شمارش معكوس براي حذف ۵ ميليون يارانه بگير

روزنامه تجارت در گزارشي با عنوان" شمارش معكوس براي حذف ۵ ميليون يارانه بگير" مي نويسد: اولين يارانه نقدي امسال در حالي بخ زودي به حساب يارانه بگيران واريز خواهد شد كه با ادامه روند موجود مبلغ ۲۶ هزار ميلياردي براي توزيع نقدي پاسخگوي هزينه ۳۵ هزار ميلياردي پرداخت يارانه ۴۵ هزار و ۵۰۰ توماني در هر ماه نخواهد بود. با اين وجود به طور يقين مهمترين مسئله در مورد هدفمندي يارانه ها در سال جاري موضوع حذف ثروتمندان آن هم با نظارت دقيق است.

عناوين روزنامه هاي اصفهان

شوراها باید به جای جامه سیاست، ردای خدمت بپوشند
روزنامه اصفهان زيبا در خبري با عنوان"شورا ها باید به جای جامه سیاست، ردای خدمت بپوشند" و به نقل از استاندار اصفهان مي نويسد: اگر شوراها قوي باشند و وظايف خود را به خوبي بشناسند، مي توانند جايگاه خود را حفظ و ارتقا دهند. من نه تنها شوراها را مانع انجام كار نمي بينم بلكه شوراها يك عامل پيشرفت و موفقيت هستند. صرف نظر از موارد نادر، دلسوزترين و فعال ترين انسان ها توسط مردم انتخاب مي شوند و اين كج سليقه گي برخي از مديران است كه شوراها را مانع پيشرفت كارها بدانند. در سال جاري انتخابات مجلس شوراي اسلامي پيش رو خواهد بود و جو كشور و فضاي شهرها به سمت سياسي شدن پيش خواهد رفت، بايد مراقب بود كه شوراها به اين موضوع ورود پيدا نكنند و اگر خلاف اين مطلب مشاهده شود، با آنها برخورد خواهد شد.

۲۳۸۹/
کد خبر 186471

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.