آب نارگیل برای مبتلایان به زخم معده بسیار مفید است/ کاهش اسید معده با ژل آلوئه‌ورا

خبرگزاری ایمنا: این روزها کمتر کسی را در اطرافیان خود می بینیم که به نوعی با مشکلات گوارشی و بیماری های روده ای دست به گریبان نباشد. در این مقاله شما را با ۵ ماده غذایی جادویی برای از بین بردن مشکلات گوارشی آشنا می‌کنیم.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم وفناوری ایمنا این روزها کمتر کسی را در اطرافیان خود می بینیم که به نوعی با مشکلات گوارشی و بیماری های روده ای دست به گریبان نباشد. اگرچه تا کنون توصیه های زیادی برای عدم استفاده از غذاهای فراوری شده و مصنوعی شده است، اما بازهم بسیاری از افراد مواد غذایی مضر را به غذاهای سالم ترجیح می دهند. در نتیجه بسیاری از ما به بیماری های معده و روده مبتلا شده ایم که پیش زمینه ابتلا به طیف گسترده ای از بیماری ها است. این در حالی است که برای پاکسازی دستگاه گوارش و ترمیم آسیب هایی که به طور ناخواسته به بدن خود وارد می کنیم نیاز داریم تا رژیم غذایی خود را کمی تغییر دهیم.
در این مقاله سایت نچرال نیوز، ۵ ماده غذایی جادویی برای افرادی که از مشکلات گوارش رنج می برند معرفی می کند:
آلوئه ورا
آلوئه ورا گیاهی شگفت انگیز است که یش از ۲۰۰ ترکیب فعال از جمله ویتامین ها، مواد معدنی، اسیدهای آمینه، آنزیم ها، پلی ساکارید، و اسیدهای چرب دارد. این گیاه شفا بخش برای طیف گسترده ای از بیماری ها نظیر انواع زخم ها، سوختگی ها و عفونت ها موثر است، اما در سال های اخیر تاثیر شگفت انگیز ان در درمان بیماری های گوارشی شناخته شده است. ژل معجزه‌گر آلوئه‌ورا قادر به کاهش اسیدهای معده (عامل اصلی تشدید زخم‌های معده) می‌باشد. از این رو این ژل برای درمان زخم‌های معده بسیار مؤثر شناخته شده است. این در حالی است که مصرف آلوئه‌ورا پیش از هر وعده غذایی برای افرادی که از نظر هضم غذای مصرفی با مشکل روبرو هستند نیز مفید است، زیرا آلوئه‌ورا سبب تحریک شیره گوارشی و ایجاد جریان طبیعی آن و در نتیجه کمک به شکستن مواد غذایی جهت جذب توسط سلول‌ها می‌شود. این گیاه معجزه گر دارای مقادیر بالای آنزیم است و خواص ضد باکتری و ضد قارچ و ضد ویروسی دارد. بنابراین یک ویژگی ضد التهابی داشته و برای درمان بیماری های روده نیز بسیار مفید است. همچنین آلوئه ورا برای درمان بیماری های سندرم روده تحریک پذیر، بیماری های کولون و کولیت و دیگر اختلالات گوارشی، عفونت های انگلی، بازگشت اسیدمعده به مری و یبوست تاثیر به سزایی دارد. با این وجود کارشناسان به افراد توصیه می کنند که هنگام خرید آلوئه ورا دقت کافی داشته باشند زیرا برخی از انواع آن حاوی مواد نگهدارنده مثل بنزوات سدیم است که برای مخاط روده ها بسیار مضر است.
آب نارگیل
آب نارگیل برای مبتلایان به زخم معده و دردهای معده بسیار مفید است. همچنین این ماده غذایی حاوی مقادیر زیادی آنزیم است که به تعادل باکتری های مفید و پاکسازی کبد کمک می کند.این در حالی است که آب نارگیل به بدن آبرسانی کرده و با برخورداری از میکروفلورهای مفید به بازسازی روده کمک می کند. همچنین وجود مخمرهای مفید در آب نارگیل باعث از بین بردن عوامل بیماری زای خطرناک مانند انگل ها، میکروب ای کولای و سالمونلا می شود. همچنین این ماده شفا بخش به جذب مواد مغذی در روده ها و مصرف مواد معدنی و ویتامین های گروه B کمک می کند.
چای دانه کتان
چای دانه کتان برای درمان بیماری های روده بزرگ و به ویژه افرادی که از سندرم روده تحریک پذیر رنج می برند بسیار موثر است. این چای جادویی منبع غنی از اسیدهای جرب امگا ۳ و فیبر محلول است که خاصیت ضد التهابی داشته و با روان سازی روده ها برای التیام دستگاه گوارش و سلامت آن نقش بسیار حیاتی دارد. همچنین چای دانه کتان مشکلات گوارشی که افراد در مصرف انواع دانه ها دارند را از میان برداشته ، سموم بدن را دفع می کند و برای هضم غذا بسیار مفید است.
کلم قرمز
کلم قرمز از سبزیجات بسیار مفید است که در آن ماده" گلوتامین " به صورت متراکم ترین شکل خود وجود دارد. گلوتامین یکی از اسیدهای آمینه موجود در بدن انسان است که نقش مهمی در دستگاه گوارش بازی می کند. همچنین اسید آمینه گلوتامین برای درمان مبتلایان به بیماری های کوليت، کرون، بیماری سلیاک و سندرم روده تحریک پذیر بسیار موثر است. این در حالی است که کلم قرمز زخم معده را درمان می کند، غنی از آهن و سولفور است و آب این گیاه عفونت های قارچی را از بین می برد. همچنین کلم قرمز در دفع آلاینده ها و مواد سرطان زای دیگر نیز تاثیر به سزایی دارد.
سوپ
خوردن سوپ به ویژه سوپ استخوان برای درمان بیماری های گوارشی بسیار مفید است، زیرا این ماده غذایی به راحتی هضم شده و مواد مغذی فراوانی برای بهبود روده ها در آن وجود دارد. یکی از این مواد غذایی ژلاتین است که از مخاط دستگاه گوارشمحافظت کرده، آن را ترمیم می کند و سهم زیادی در گوارش غذاها دارد. همچنین مقادیر زیادی از اسیدهای آمینه گلیسین و پرولین در سوپ استخوان وجود دارد که خاصیت ضد التهابی قوی دارد. بنابراین به مبتلایان به بیماری های معده و روده خوردن سوپ توصیه می شود.
/۱۱۰
کد خبر 184155

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.