۴ اسفند ۱۳۹۳ - ۱۵:۵۱
باشگاه فناوري سلامت در اصفهان راه‌اندازي مي‌شود

خبرگزاري ايمنا: نخستين استارتاپ ويكند سلامت در شهر تاريخي اصفهان برگزار شده كه حاصل آن راه‌اندازي باشگاه فناوري سلامت است.

شقايق حق جوي جوانمرد رييس بنياد ملي نخبگان استان اصفهان امروز در نشست خبري خود در زمينه برگزاري استارتاپ ويكند سلامت در اصفهان با بيان اينكه اين برنامه روز چهارشنبه ۶ اسفند ساعت ۱۶ در دانشكده دندانپزشكي اصفهان برگزارمي‌شود، افزود: در این برنامه شرکت‌کنندگان شامل صاحبان ایده، برنامه نویسان، مدیران تجاری و بازاریاب‌های حرفه‌ای گرد هم می‌آیند تا در ۵۴ ساعت ایده‌هایشان را مطرح کنند، گروه تشکیل بدهند و هر گروه ایده‌ای را اجرا کند.
وي با اشاره به اينكه این رویداد با هدف تغییر در فضای دانشگاه‌ها و ایجاد روحیه کسب و کار در بین دانشجویان پزشکی برگزار می شود، خاطرنشان كرد: استارتاپ ویکند (startup weekend) یک رویداد آموزشی-تجربی در دنیاست که در سه روز متوالی برگزار می شود.
رييس بنياد ملي نخبگان اصفهان با اشاره به حضور ۱۴۰ نفر از صاحبان ايده در اين رويداد، گفت: از بین ایده های مطرح شده، ۱۰ ایده برتر انتخاب و برای هر یک از آنها یک گروه تشکیل می شود تا ایده را تبدیل به طرح کسب و کار کنند.
وی ادامه داد: ایده‌های مطرح شده در استارتاپ ویکند سلامت (Health startupweekend) شامل بیمه سلامت، تلفن همراه سلامت، مدیریت دانش سلامت، کاربر انفورماتیک سلامت و تجهیزات پزشکی است.
حق جوي جوانمرد با بيان اينكه سرمايه‌گذران استقبال خوبي از اين رويداد داشته‌اند، اظهارداشت: در پايان اين سه روز؛ سه تيم برتر انتخاب مي‌شوند و براي آنها جوايز و امتيازهايي مانند حضور در رويدادهاي استارتاپ ويكند جهاني در نظر گرفته شده است.
وي استارتاپ ويكند را بحثي نو در ايران دانست كه نيازمند فرهنگ‌سازي و بومي سازي دارد، خاطرنشان كرد: ضرورت و ظرفیت برگزاری چنین برنامه ای در حوزه سلامت کشور با توجه به اهمیت و جایگاه آن بالا است.
رييس بنياد ملي نخبگان اصفهان با بیان اینکه معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری از برگزاری حدود یکصد رویداد استارتاپ ویکند در کشور حمایت می کند، تصریح کرد: پیش از این چند رویداد استارتاپ ویکند در اصفهان از جمله دانشگاه اصفهان برگزار شده است.
وي با اشاره به برگزاري باشگاه فناوري سلامت در كنار برگزاري اين برنامه، افزود: اين باشگاه با هدف ترويج و تقویت فرهنگ کار گروهی، شبکه سازی، ارتباط دانشگاه با صنعت و انجام فعالیت‌های کاربردی تشکیل شده است.
حق جوي جوانمرد بيان داشت: دانشگاه صنعتی اصفهان نیز مصمم به راه اندازی مرکز نوآوری برای دانشجویان خود است تا به تربیت دانشجویان خلاق و فناور بپردازد.
رييس بنياد ملي نخبگان با اشاره به برگزاري دو مدرسه تابستاني در سال جاري به همت بنياد ملي نخبگان، گفت: اين دو مدرسه شاما مدرسه تابستانه تفكر نقاد و كسب و كار است كه در آن مباحث آموزشي به ويژه توانمند سازي نخبگان و آموزش فكر كردن و صبور بودن به آنان را در اهداف خود قرار داده‌ايم.
وی برگزاری جشنواره اختراعات و اجرای طرح چرخش توانمندی‌ها را از دیگر برنامه‌های این بنیاد عنوان كرد و ادامه داد: در طرح چرخش توانمندی‌ها از نخبگان درخواست شد تا اگر مهارت و تجاربی دارند آن را به دیگر نخبگان استان انتقال دهند.
حق جوي جوانمرد با بيان اينكه توجه به برنامه‌هاي توسعه اقتصادي در كشورهاي پيشرو نشان مي‌دهد بهداشت و سلامت نيروي انساني نقطه تمركز برنامه‌ها براي ريشه كن كردم فقر و توسعه انساني است، خاطرنشان كرد: سلامت به عنوان كالاي استراتژيك مبناي بهره‌وري شغلي، ظرفيت يادگيري در مدرسه، دانشگاه، توانايي در رشد جسمي، رواني و هوشي است و ما در اين رويداد به دنبال آن هستيم قدمي هر چند كوچك در اين راستا برداريم.
رييس بنياد ملي نخبگان با اشاره به جوایزی که به افراد برتر در این برنامه اهداء می‌شود، تاکید کرد: شرکت در کنفرانس Bridge کشور آلمان، شرکت در کنفرانس TEDx کیش، ۶ ماه استقرار رایگان در مرکز رشد مواد و تجهیزات پزشکی و ۶۰ میلیون ریال جوایز نقدی از جوایز این رویداد آموزشی، تجربی است.
وي با بيان اينكه چهارشنبه بعدازظهر افراد ايده‌هاي خود را ظرف يك دقيقه مطرح مي‌كنند، تصريح كرد: در هر استارتاپ ويكند حدود صد نفر حضور دارند، از اين صد نفر تعدادي ايده مطرح مي‌شوند، ايده‌ها شماره‌گذاري شده و تمام شركت‌كنندگان مي‌توانند راي دهند و از بين ايده‌هاي مطرح شده ۱۰ تا از بهترين آنها با راي حاضران انتخاب مي‌شوند.
حق جوي جوانمرد با اشاره به اينكه در روز دوم گروه‌ها از اول صبح حاضر شده و با امكاناتي كه در اختيار دارند براي اجرايي كردن ايده‌هاي خود فعاليت مي‌كنند، خاطرنشان كرد: در اين روز با پركردن بوم كسب و كار و اجرايي كردن استارت آپ سپري شده و در اين بين ممكن است كارگاه‌هاي آموزشي كوتاه مدت هم برگزار شود.
وي بيان داشت: در روز سوم گروه‌ها دور هم جمع شده و آخرين تلاش‌ها را در جهت توليد نمونه اوليه محصول خود انجام مي‌دهند و آماده ارائه آن در حضور داوران مي‌شوند، كه در بعدازظهر اين روز زمان بررسي ايده‌ها و محصول اوليه حاصل از آن ايده است، به گونه‌اي كه گروه‌ها با ارائه توضيحات در زمينه توجيه اقتصادي طرح، ارزشي كه ارائه مي‌دهد و افرادي كه به عنوان مصرف‌كنندگان نهاييد در نظر گرفته ا‌ند از طرح خود دفاع مي‌كنند.

کد خبر 181835

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.