شهیدی که برای حفظ جان مجروحین، تن به پرواز ابدی داد

خبرگزاری ایمنا: شهید علی نقی اشتری لرکی شهیدی که برای حفظ جان مجروحین تن به پروازی داد که برایش پرواز ابدی شد و جاودانه ماند

حاج علی نقی اشتری لرکی متولد ۱۳۲۷ شمسی در یکی از خانواده های عشایر لرکی ایل بختیاری دوران کودکی خود را با اندوه سخت از دست دادن مادر سپری نمود و دوران دبستان و دبیرستان خود را در اصفهان و در مدرسه هاتف گذراند و سپس وارد نیروی هوایی گردید .
شروع خدمت
در آغاز فعالیت خود را درکادر درجه داری آغاز نمود و دیری نگذشت که در اثر کوشش های مداوم موفق شد به عنوان همافر در قسمت رادار مشغول فعالیت گردد و مدت هجده ماه در تبریز خدمت نمود و پس از پشت سر گذاشتن آزمون وارد دانشکده خلبانی شد و سپس جهت تکمیل دوره های تخصصی به آمریکا سفر نمود و دوره های تکمیلی را در قسمت ترابری C -۱۳۰ فرا گرفت و با خلوص نیت و با ایمان همیشگی به میهن خود بازگشت.
در سال ۱۳۵۶ پیوند مقدس ازدواج را با دختری از دختران فامیل بست و ثمره این ازدواج چهار فرزند میباشد که در زیر لوای تربیتی مادر شایسته ای که هم آرمان با همسر شهید خود قدم برمیداشت، صورت گرفت . شهید والا سرگرد خلبان در پایگاه شیراز در پایه گذاری یک مدرسه کوشش فراوان نمود . 
شروع جنگ
در سال ۱۳۶۵ بود که حمله کربلای ۵ آغاز شد و این موضوع همزمان با بازگشت وی از زیارت مشهد مقدس بود . با نیت پاک و شجاعت تمام پرواز خود را از اصفهان آغاز نمود و برای حمل مجروحان جنگی بطرف جبهه های نبرد بر فراز آسمانها پرواز کرد.
آخرین پرواز
مسئولین به وی آگاهی دادند که وضعیت هوا چندان مناسب و مساعد نیست و احتمال خطر وجود دارد، اما این شهید دلیر ضمن ادامه پرواز اظهار نمود که به هیچ عنوان در خود قدرت رها کردن مجروحین جنگی را نمی بیند و به پرواز خود ادامه داد.
در طول این پرواز شجاعانه، هواپیما به کوهی در مسیر پرواز اصابت نمود و این شهید به همراه یاران فداکار خود که سرنشینان این هواپیما بودند به شهادت رسیدند. بعد از شهادت، ایشان با درجه سرلشکری که به خانواده ایشان تقدیم شد ، بازنشسته شدند و تمبر این بزرگوار در بزرگداشت شهدای بختیاری تقدیم شده است.
گوشه ای از کلام شهید
"در راه اسلام آنقدر پرواز خواهم کرد تا سرانجام در پیشگاه خداوند سر ببازم " از آغاز آفرینش ، از تولد آدم که از پیکره خاک ، جان پاک رسالت انسان در عرصه هستی به جلوه گری پرداخت و از زمانی که قابیل با خون برادر در ریشه ستیز را در قلب هستی نشاند ، هابیلیان تاریخ همواره در برکندن ریشهای کینه همت گماشتند و این مبارزه نور بر ظلمت ، همچنان ادامه بافت و سرانجام به این لحظه از تاریخ رسید . سرگرد خلبان حاج علینقی اشتری لرکی یکی از وارثان هابیل و پاسدار خون سالار شهیدان حسین ابن علی (ع)، پرچمدار آسمانی مبارزه نور بر ظلمت بود.

کد خبر 177365

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.