۲۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۱:۲۳

آشنایی با معروف‌ترین نوابغ ایرانی در جهان/ ۵

بیژن داوری، مدیر ارشد شرکت "آی بی ام" را بشناسید+عکس

پروفسور داوری دارای دکترای الکترونیک از دانشگاه پلی تکنیک "رنسلیر" است

خبرگزاری ایمنا: شرکت "آی بی ام"، بسیاری از موفقیت های خود را مدیون زحمات پروفسور بیژن داوری، مدیر ارشد ایرانی است.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا آی بی ام یکی از شرکت های نام آشنا در زمینه سخت افزار و نرم افزار است که خدماتی نظیر زیرساخت٬ میزبانی وب و فناوری های نانو را ارائه می دهد. این شرکت دارای بزرگ ‌ترین خط تولید رایانه و سخت‌افزارهای رایانه‌ای در جهان است، به گونه ای که با توجه به آخرین آمار ۲ تا پایان سال گذشته تعداد کارمندان این شرکت حدود ۴۳۰ هزار نفر و درآمد آن حدود ۹۹.۷۵ میلیارد دلار گزارش شده است. این در حالی است که این غول دنیای کامپیوتر بسیاری از موفقیت های خود را مدیون یکی از مدیران ارشد ایرانی است. پروفسور بیژن داوری که در شهر تهران متولد شده است اکنون به عنوان مدیر ارشد شرکت "آی بی ام" شناخته می شود. وی دارای بیش از ۷۰ مقاله علمی است و دکترای خود را در رشته مهندسی الکترونیک در سال ۱۹۸۴ از دانشگاه پلی تکنیک "رنسلیر" آمریکا دریافت کرد. پروفسور داوری از سال ۱۹۹۶ به‌عنوان یکی از کارمندان برجسته شرکت آی‌بی‌ام معرفی شد ، در سال۱۹۹۸ به‌عنوان معاون ارشد این شرکت برگزیده‌ شد و سال ۲۰۰۳، سمت معاون ارشد نسل آینده تکنولوژی را دریافت کرد.
گفتنی است پروفسور داوری در سن ۳۰ سالگی سرپرست گروه تحقیقاتی شرکت آی بی ام را بر عهده داشت که منجر به تولید نسل جدید تراشه های کامپیوتری با عملکرد بالا و ولتاژ پایین گردید. وی اکنون در حال ارزیابی مواد جدید به منظور افزایش بازدهی و کاهش انرژی تلف شده در ساختار تراشه‌ها به سر می برد.

/۱۱۰
کد خبر 173079

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • دوست IR ۱۹:۲۳ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۴
    با سلام و خسته نباشید به برو بچه های ایمنا. دستتان درد نکند واقعاً این روش شناختن نابغه ها و پرچمداران شرکتهای بزرگ که ایرانی می باشند خیلی خوب است لطفاً این یادداشتها را فراموش نکنید و ادامه دهید .

    پاسخ سایت: 0