۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۱
مینو اخترزاده، مدیر عامل شرکت راه آهن سوئد را بشناسید

خبرگزاری ایمنا: مینو اخترزاده یکی از چهره های نام آور جهان است که برای نخستین بار به عنوان یک ایرانی به سمت مدیر عامل شرکت راه آهن سوئد و سپس به مقام استانداري در این کشورمنصوب شد.

به گزارش گروه ترجمه سرویس علم و فناوری ایمنا مینو اختر زند در سال ۱۳۳۵ در تهران متولد شد و در سن ۱۷ سالگی برای ادامه تحصیل در رشته مهندسی الکترونیک راهی کشور سوئد شد. وی تا کنون شغل های مدیریتی زیادی در کشور سوئد به عهده گرفته است که شامل مدیر عامل شرکت تولید انرژی "Vattenfall "و مدیرکل شورای استانی کار در شهر "اوپسالا" سوئد می شود. این بانوی موفق ایرانی در سال ۲۰۰۸ به عنوان مدیر کل خطوط راه آهن سراسری سوئد انتخاب شد ویک سال بعد سمت معاونت زیرساخت های خطوط آهن اروپا را بر عهده گرفت. مینو اختر زاده در ماه می سال ۲۰۱۰ به سمت استانداری "یونشوپینگ" سوئد منصوب شد. به گفته وی اين اولين بار بود كه يك ايراني به سمت مديركل يك اداره كل دولتي و سپس به مقام استانداري در سوئد منصوب مي شد. مینو اختر زاده در حال حاضر عضو هیئت رئیسه دانشگاه سودرتورن در استکهلم است. از ویژگی های بارز مدیریتی وی این است که هرگز بين زن و مرد تفاوت قائل نمی شود و تنها بازتاب کاری آنها برای او مهم است.
وی در مورد نحوه به استخدام افراد می گوید:"نیروهایی که ما از آنها استفاده می کنیم معمولا ۵۰ درصد مرد و ۵۰ درصد زن هستند. سياست کاری من اين است که خود شخص از لحاظ کاری و روحيه مهم است وجنسيت اهمیتی ندارد."
/۱۱۰
کد خبر 172380

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 2
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 1
  • IR ۱۲:۱۲ - ۱۳۹۳/۰۹/۲۶
    باریکلا

    پاسخ سایت: 0

  • علی ریاضی DE ۰۱:۵۸ - ۱۴۰۲/۱۱/۰۳
    0 0
    سلام وقت بخیر ممنون بابت مقاله مفیدتون ببخشید راه ارتباطی با سرکارخانم اختر زند رو ممکنه بفرمایید؟