معرفی کتاب "پایی که جا ماند"

خبرگزاری ایمنا: سرویس دانشگاه خبرگزاری ایمنا با هدف معرفی کتاب های مرتبط با دانشجویان، شهدای علمی، جنبش های دانشجویی و آمورش عالی کشور اقدام به راه اندازی "کافه کتاب" کرده است.

به گزارش ایمنا، کتاب پایی که جا ماند شامل ۱۹۸ خاطره از سید ناصر حسینی پور آزاده دفاع مقدس است که به بیان خاطرات ۸۸۰ روز اسارت خود در اردوگاه های عراق، در این کتاب ۸۰۰ صفحه ای می‌پردازد.
نويسنده اين کتاب در حالي به عنوان راهنماي گردان ۱۸ شهدا، برای پشتيبانی از رزمندگان گردان قاسم ‌بن الحسن(ع) راهي جزيزه مجنون شده بود که در این عملیات از ناحيه پا زخمی و سپس به اسارت نیروهای بعثی درآمده بود. 
وی در دوران اسارت، خاطرات روزانه‌اش را در تکه‌های کاغذ روزنامه و پاکت سیگار مدون کرده و هم‌زمان با آزادی٬ آن‌ها را در عصاي خود جاسازي كرده و با خود به ایران آورده بود و پس از پنج مرتبه بازبینی مطالب، به چاپ رسیده است.
     

چاپ نوزدهم این کتاب در طی سه ماه نشان دهنده گیرایی و جذابیت این کتاب برای مخاطب است اما این، همه‌ي ویژگی های منحصر به ‌فرد این کتاب نیست و رهبر معظم انقلاب پس از مطالعه این کتاب می‌گویند: "تا کنون هیچ کتابی نخوانده و هیچ سخنی نشنیده ام که صحنه های اسارت مردان ما در چنگال نا مردان رژیم بعثی عراق آنچنان که در این کتاب آمده است، به تصویر کشیده باشد."

کد خبر 163100

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.