۷ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۷
رونمایی از کتاب شقایق عاشق در کنگره شهید حسن غازی

خبرگزاری ایمنا: فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان گفت: یکی از ابعاد برگزاری کنگره گرامیداشت شهید حسن غازی تولید آثار مانا و ماندگار با همت سپاه پاسداران و همکاری ادبا و رزمندگان و خانواده شهدا است.

به گزارش ایمنا، سردار غلامرضا سلیمانی در نشست خبری یادواره سردار شهید حسن غازی و شهدای ورزشکار استان اصفهان با تبریک فرا رسیدن ایام دهه فجر و پیروزی انقلاب اسلامی اظهار داشت: از چهار سال پیش تاکنون برگزاری یادواره ملی شهدای شاخص اقشار مختلف استان در دستور کار قرار گرفته است. پس از برگزاری یادوراه شهید مهرداد عزیزاللهی شهید شاخص دانش‌آموزی، سردار شهید مصطفی ردانی‌پور شهید شاخص روحانیت و شهید شاهمرادی شهید شاخص عشایر، یادواره شهید حسن غازی چهارمین کنگره ملی خواهد بود که از چهار سال پیش تاکنون برگزار می‌شود.
وی تصریح کرد: یادواره سردار شهید حسن غازی شهید شاخص ورزش کشور با حضور مسئولان کشوری و لشگری، خانواده معزز شهدا، جانبازان، ایثارگران و رزمندگان هشت سال دفاع مقدس، ورزشکاران و مردم شریف اصفهان پنجشنبه هفته جاری در سالن کوثر ورزشگاه ۲۲ بهمن ارتش برگزار می‌شود. سخنرانی سردار محمدرضا نقدی رئیس سازمان بسیج کشور، اجرای سرود، دکلمه و تئاتر، پخش کلیپ و مستندی در مورد زندگی این شهید عزیز با هدف معرفی شهید غازی و شهدای ورزشکار استان به عنوان الگوی کامل به نسل جوان امروز، از بخش‌های مختلف این مراسم است.
فرمانده سپاه صاحب الزمان (عج) اصفهان بیان داشت: کتابی با عنوان شقایق عاشق در مورد زندگی شهید غازی به همت انتشارات نشر ستارگان درخشان اصفهان منتشر شده که در این کنگره رونمایی خواهد شد. در بُعد دیگری از این یادواره ما به دنبال تولید آثار مانا و ماندگار با همت سپاه پاسداران و همکاری ادبا و رزمندگان و خانواده شهدا هستیم که امیدواریم بتوانیم یک اثر داستانی برای هر شهید ورزشکار خلق کنیم.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به نامگذاری تمام پروژه‌های ورزشی بسیج استان به نام شهدا بیان داشت: اولین سالن تیراندازی استاندارد کشور با سلاح جنگی، صبح پنجشنبه ۱۰ بهمن در دهکده دفاع مقدس سپاهان شهر و با نام شهید حسن غازی افتتاح خواهد شد. استفاده از این سالن با پرداخت هزینه سلاح برای عموم آزاد است و علاقمندان تحت نظارت مربی و با آموزش قبلی می‌توانند با سلاح جنگی تمرین کنند. ضمن اینکه کلنگ احداث اولین میدان تیراندازی تراپ (فضای باز) استان به زمین زده خواهد شد که تا ۶ ماه آینده و هفته دفاع مقدس سال ۹۳ به بهره‌برداری خواهد رسید.
سلیمانی در پاسخ به این سوال که برای بسیج باشگاه‌های ورزشی استان برای شناساندن هرچه بیشتر شهدای ورزشکار و به خصوص شهید غازی چه اقداماتی صورت گرفته، گفت: به اذعان رئیس سازمان بسیج کشور، سازمان بسیج ورزشکاران استان از فعال‌ترین بسیج‌های کشور است که ارتباط تنگاتنگی با باشگاه‌های اصفهان دارد. هدف اصلی این کنگره تولید یک جریان فرهنگی در میان جامعه ورزشی کشور و استان و تزریق آن به بدنه اجتماع است. تهیه زیرساخت‌های ورزشی و نامگذاری آنها به نام شهدای ورزشکار، برگزاری یادواره، چاپ کتب و ... همه در همین راستا صورت می‌گیرد که حضور افراد برجسته ورزشی در آنها لحاظ شده است.
وی خاطرنشان کرد: علاوه بر اینها باید در فضای مجازی، ساخت فیلم و جشنواره‌های ورزشی نیز گام‌هایی برداشته شود. البته فیلم‌سازی به دلیل هزینه‌های زیادی که نیاز دارد از عهده این سازمان خارج است و باید سایر نهادها در این راستا به کمک ما بیایند.
سلیمانی در پایان از بهره‌برداری از ۱۸۰ پروژه ورزشی بسیج استان در دهه فجر امسال و ۱۲۰ پروژه باقیمانده تا پایان بهار سال آینده خبر داد.
/۴۴

کد خبر 133579

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.