اولین فینال آسیایی برای طوفان زرد آسیا

خبرگزاری ایمنا: دوم آبان ماه ۱۳۸۶ را باید روز معرفی فوتبال اصفهان به آسیا دانست که لوکا بوناچیچ و تیمش به عنوان اولین باشگاه ایرانی با صعود به فینال لیگ قهرمانان آسیا نام خودشان را در تاریخ فوتبال باشگاهی ایران ثبت کردند.

به گزارش ایمنا نسل طلایی سپاهان در سال ۲۰۰۷ روزهایی تاریخی و فراموش نشدنی را در لیگ قهرمانان آسیا سپری کرد تا با رسیدن به فینال قدرت فوتبال اصفهان را در سطح قاره اسیا به اثبات برساند. 
دوم آبان سال ۱۳۸۶ سپاهان نماينده ايران در ديدار برگشت نيمه پاياني رقابت‌هاي فوتبال ليگ قهرمانان آسيا در ورزشگاه آل‌نهيان امارات به مصاف تيم الوحده امارات رفت و با ارائه يك بازي منطقي و كسب نتيجه تساوي بدون گل براي نخستين بار از آغاز رقابت‌هاي ليگ قهرمانان به عنوان نماينده كشورمان راهي ديدار پاياني شد.
سپاهان در اين بازي با توجه به نياز حريف به پيروزي با اداره بازي،‌ خلق چندين موقعيت گلزني و بستن راههاي نفوذ تيم اماراتي با استفاده از پاسهاي عمقي و نفوذ از دو جناح اجازه نداد تا تيم الوحده به هدفش كه پيروزي در اين ديدار بود، دست يابد.
بازيكنان تيم اماراتي نيز كه از ابتداي بازي سراسميه به دنبال گلزني بودند با بي‌دقتي فرصت‌هايشان را از دست دادند تا سپاهان ايران با كسب نتيجه لازم در اين ديدار و با توجه به برتري ۳ بر ۱ در ديدار رفت با همين نتيجه صعود كرده و حريف "اوراوا ردز" ژاپن در ديدار پاياني شود.
/55

کد خبر 121584

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.