تساوی کسل کننده در راند دوم داربی اصفهان- تهران

خبرگزاری ایمنا: دیدار تیم‌های ذوب آهن و پرسپولیس با تساوی بدون گل به پایان رسید.

خبرگزاری ایمنا-
هفته دوم لیگ برتر فوتبال، جام خلیج فارس
ذوب آهن صفر - پرسپولیس صفر

ورزشگاه: فولادشهر اصفهان
تماشاگر: ۱۰ هزار نفر
ذوب آهن: گئورگ کاسپاروف، علیرضا محمد، محمد صلصالی، سپهر حیدری، مصطفی اکرامی، وحید علی‌آبادی(۲۵- مرتضی تبریزی)، قاسم حدادی‌فر، محسن مسلمان، اسماعیل فرهادی، مهدی رجب‌زاده(۴۶- اکبر ایمانی) و میلاد زنیدپور(۶۳- هادی تامینی).
سرمربی: لوکا بوناچیچ
پرسپولیس: نیلسون جونیور، سید جلال حسینی، حسین ماهینی، محسن بنگر، میثم حسینی، قاسم دهنوی، محمد نوری، علیرضا حقیقی، غلامرضا رضایی(۸۷- محمد عباس زاده)، هادی نوروزی(۵۶- پیام صادقیان) و مهدی سیدصالحی.
سرمربی: علی دایی
کادر داوری: سعید مظفری زاده، بابک داوری، آرمان اسعدی و جواد شرفی
ناظر: زاهد بحرینی
شرح بازی:
ذوب آهن و پرسپولیس در حالی به مصاف هم می‌رفتند که دو تیم در هفته نخست نتایج متفاوتی گرفته بودند.
ذوب آهن در اهواز با دو گل دیرهنگام نتیجه را به استقلال اهواز واگذار کرده بود اما پرسپولیس با تک گل دقایق پایانی سیدصالحی در خانه بر تراکتورسازی غلبه کرد تا در جمع تیم‌های ۳ امتیازی هفته نخست قرار بگیرد.
بر خلاف انتظار دو تیم بازی را با سرعت نسبت خوب آغاز کردند و مشخص بود از همان دقایق آغازین دو تیم به دنبال به ثمر رساندن گل هستند.
می‌توان گفت این پرسپولیس بود که در نیم ساعت اول دیدار بهتر از ذوب آهن بازی کرد هرچند علی رغم در اختیار داشتن توپ نتوانستند فرصت جدی را روی دروازه تیم میزبان به وجود آورند.
اما در یک ربع پایانی بازی در نیمه نخست شاهد بازی ضعیف و کندی از دو تیم بودیم به طوری که تعداد پاس‌های صحیح بین بازیکنان یک تیم به سختی به عدد ۵ یا ۶ می‌رسید. این نیمه کسل کننده در نهایت در حالی به پایان رسید که تنها یک موقعیت داشت، آن هم شوتی بود که دهنوی به سمت دروازه ذوب آهن زد. 
دو تیم نیمه دوم را نیز مانند نیمه نخست هجومی و سرعتی آغاز کردند تا شاید با به ثمر رساندن یک گل در این دقایق بتوانند با حفظ آن ۳ امتیاز بازی را نصیب خود کنند.
اما در حالی که دو تیم در ۲۵ دقیقه نخست نیمه دوم نیز موقعیت‌های زیادی به دست آوردند باز هم هیچ گلی از خط دروازه ها رد نشد.
البته با توجه به اینکه پرسپولیس بیشتر از ذوب آهن صاحب توپ و میدان بود موقعیت‌های بیشتر و خطرناکتری نیز روی دروازه ذوب آهن به وجود آورد که با واکنش‌های خوب کاسپاروف راهی به دروازه پیدا نکرد.
شاید تعویض اجباری ذوب آهن در نیمه نخست باعث شده بود این تیم در نیمه دوم عقب تر بازی کند زیرا پست هافبک دفاعی این تیم بعد از بیرون رفتن علی آبادی با حضور اکبر ایمانی چندان مطمئن به نظر نمی‌رسید.
در ۲۰ دقیقه پایانی بازی همانند دقایق پایانی بازی شاهد بازی سرد و کسل کننده ای بودیم، بر خلاف بازی شب گذشته استقلال و سپاهان. البته در آخرین دقایق بازی پیام صادقیان یک تیر دروازه خطرناک زد تا تنها سهم پرسپولیسی‌ها از آن صحنه افسوس باشد.
دقایق حساس:
دقیقه ۴۳- شوت سرکش قاسم دهنوی از فاصله ای حدود ۱۵ تا ۲۰ متر در حالی به تیر افقی دروازه ذوب آهن برخورد کرد و به بیرون رفت که کاسپاروف به خیال اوت شدن توپ عکس العملی نشان نداد.
دقیقه ۵۵- ارسال بازیکنان پرسپولیس و ضربه سر خطرناک سید صالحی که با واکنش نصفه و نیمه کاسپاروف دور شد.
دقیقه ۶۱- نفوذ بازیکنان ذوب آهن از سمت راست با ضربه خطرناک مسلمان همراه شد که با فاصله کمی به بیرون رفت.
دقیقه ۶۴- ضربه محکم پیام صادقیان از درون محوطه جریمه با واکنش خوب کاسپاروف دور شد.
دقیقه ۶۷- پاس در عمق مرتضی تبریزی به فرهادی رسید تا او در حالی که در موقعیت بسیار مناسبی قرار گرفته بود توپ را با ضربه ای بی دقت هدر دهد.
دقیقه ۹۰- ضربه ایستگاهی پیام صادقیان از نقطه ای چسبیده به محوطه جریمه با برخورد به تیر عمودی دروازه ذوب آهن از دست رفت و در برگشت هم ضربه برگردان عباس زاده راهی به دروازه پیدا نکرد.
اتفاق ویژه:
مخابره خبر دود در رختکن پرسپولیس توسط یک خبرنگار پرسپولیسی که البته در مخابره آن بزرگنمایی عجیبی شده بود نکته جالب این بازی بود.
بهترین بازیکن:
در این دیدار کسل کننده و کند نمی‌توان یک بازیکن را برتر از بقیه دانست، شاید دهنوی و سید جلال در پرسپولیس و صلصالی و حیدری در ذوب آهن کمی بهتر از بقیه بودند.
/۱۷

کد خبر 110936

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.