آئودی Q۵ ای ترون برقی + مشخصات و قیمت Q۵ e-tron معین خودرو ایرانیان

خودرو برقی آئودی Q۵ ای ترون محصول شرکت معین خودرو ایرانیان از نظر قیمت، مشخصات فنی، امکانات رفاهی، بررسی طراحی ظاهری مورد توجه خریداران است.

به گزارش ایمنا، پس از عرضه هوندا eNS۱ توسط معین خودرو اکنون آئودی Q۵ ای‌ترون دومین خودروی برقی است که توسط کمپانی معین خودرو وارد می‌شود. کمپانی آئودی برای اولین بار در نمایشگاه گوانگژو ۲۰۲۱ از خودرو کراس اوور تمام الکتریکی Q۵ e-Tron رونمایی کرد. این نسخه رونمایی شده از آئودی نیز مانند دیگر محصولات برندهای معتبر وارداتی به ایران مبدأ چینی دارد. آئودی Q۵ E-Tron (آئودی Q۵ برقی) در کارخانه سایک چین که شریک تجاری این برند آلمانی است تولید و مونتاژ می‌شود و پس از ثبت سفارش‌های صورت گرفته از سوی معین خودرو، به سوی ایران بارگیری می‌شود.

بیشتر بخوانید:

مهلت ثبت نام خودرو برقی وارداتی

ثبت نام خودروهای برقی وارداتی + سامانه و قیمت

هوندا سیتی برقی آذریورد سال

خودرو برقی سینوگلد تانگو ۵ سایپا

خودرو برقی فولکس واگن iD.4 ماموت خودرو

خودرو برقی هوندا E-NS۱ معین خودرو ایرانیان

بررسی کی ام سی جی ۷ برقی کرمان موتور

هونگچی EQM5 برقی بی ام کارز

لونا GRE برقی ایران خودرو

معرفی آئودی Q۵ ای ترون (Q۵ e-tron)

آئودی Q۵ ای ترون یک کراس اوور تمام الکتریکی است که می‌توان آن را نسخه لوکس و زیباتر از فولکس واگن ID.۶ بدانیم. آئودی Q۵ ای ترون نسخه بزرگ‌تر و کشیده‌تر از آئودی Q۴ e-Tron با تفاوت در بخش فاصله محوری و یک ردیف صندلی اضافه محسوب می‌شود. این خودرو دومین محصول از محصولات خودرو سازی آلمانی است که توسط جوینت ونچر فولکس‌واگن-سایک به‌طور انحصاری برای بازار چین توسعه پیدا کرده است. آئودی Q۵ ای ترون به سه ردیف صندلی مجهز و قابلیت حمل هفت نفر را دارد.

کراس اوور

خودروی نیمه شاسی یا سی یو وی ( Crossover Utility Vehicle یا به‌طور مخفف CUV) از نظر شاسی‌سازی ترکیبی از خودروهای شاسی‌بلند و خودروهای هاچ‌بک است که در زبان عامیانه به آن‌ها «نیم شاسی» می‌گویند.

آئودی Q۵ ای ترون

مشخصات فنی آئودی Q۵ ای ترون (Q۵ e-tron)

آئودی Q۵ E-Tron روی پلتفرم MEB شکل گرفته است. این خودرو تمام الکتریکی در بازار داخلی چین و سایر بازارهای هدف با دو نسخه ۴۰ و ۵۰ عرضه می‌شود که تفاوت‌شان در توان خروجی قوای محرکه و عملکرد آن‌هاست. این خودرو برای تأمین نیروی پیشران خود از یک موتور الکتریکی ۱۵۰ کیلو واتی روی محور عقب بهره می‌گیرد. این موتور قادر به تولید نیرویی معادل ۲۰۱ اسب‌بخار و حداکثر گشتاور ۳۱۰ نیوتن متر است که به وسیله یک جعبه دنده تک سرعته الکتریکی به چرخ‌ها انتقال می‌یابد. هردو نسخه اما از پکیج باطری یکسان ۸۳.۴ کیلووات ساعتی استفاده می‌کنند. آئودی Q۵ e-Tron با بهره‌گیری از این پکیج باتری در شرایط ایده‌آل، در حالت فول شارژ باتری، حداکثر مسافت قابل پیمایش برای مدل ۴۰ حدود ۶۰۵ کیلومتر و برای مدل ۵۰ حدود ۵۶۰ کیلومتر اعلام شده است. ناگفته نماند که این باتری در صورت استفاده از کابل شارژ معمولی و برق شهری، به ۱۲ ساعت زمان برای شارژ کامل احتیاج دارد. اما امکان شارژ سریع نیز از دیگر ویژگی‌های این خودرو است.

مشخصات فنی آئودی Q۵ e-tron

نام خودرو

  • آئودی Q۵ e-tron

کشور سازنده

  • آلمان

سال (طراحی)

  • ۲۰۲۳

تنفس موتور

  • برقی

انتقال نیرو

  • دیفرانسیل عقب

حداکثر قدرت

  • ۲۰۱ اسب بخار

حداکثر گشتاور

  • ۳۱۰ نیوتن متر

جعبه دنده

  • تک سرعته الکتریکی

حداکثر توان موتور برقی

  • ۲۰۱ اسب بخار

حداکثر گشتاور موتور برقی

  • ۳۱۰ نیوتن متر

حداکثر پیمایش (برقی)

  • ۵۶۰ کیلومتر

مدت زمان شارژ

  • ۱۲

ظرفیت باطری

  • ۸۳ کیلووات ساعت

حداکثر سرعت

  • ۱۵۰ کیلومتر در ساعت

مصرف انرژی kwm بر هر ۱۰۰ کیلومتر

  • ۱۵‌.۹

آئودی Q۵ ای ترون

تجهیزات و امکانات خودرو آئودی Q۵ e-tron

از نظر ایمنی نیز آئودی Q۵ e-tron به تجهیزات متعددی مجهز شده است که شامل کیسه‌های هوای متعدد، سیستم‌های کنترل پایداری و ترمز همچون ABS، EBD، BA و TCS، سیستم هشدار خروج از خط، ترمز اضطراری، هشدار برخورد از جلو، سیستم کمکی شروع حرکت در سربالایی و حرکت در سراشیبی، رادار جلو و عقب و دوربین ۳۶۰ درجه می‌شوند. علاوه بر این، سیستم خودران سطح ۲ نیز در این کراس‌اوور الکتریکی در نظر گرفته شده است.

کمک حرکت در سربالایی انتخاب حالت رانندگی
رادار کمک پارک سیستم پایش فشار باد چرخ
دوربین کمکی حین رانندگی کروز کنترل تطبیقی
رادار نقطه کور سیستم کمک رانندگی بین خطوط
سیستم کمکی جلوگیری از تصادف حین تعویض خطوط سیستم کمکی جلوگیری از تصادف حین حرکت در دنده عقب
سیستم کمکی جلوگیری از تصادف حین باز کردن درب‌ها سیستم کمکی حرکت در ترافیک
تابلو خوان ترمز اضطراری
سیستم هشدار تصادف از جلو سیستم هشدار تصادف از عقب
هدآپ دیسپلی استارت از راه دور
پشت آمپر ۱۰.۲۵ اینچی کریستال مایع صفحه نمایش ۱۱.۶ اینچی
روکش چرم صندلی‌ها سقف پانوراما

رقبای Q۵ e-tron

رقبای اصلی آئودی Q۵ e-tron در بازار ایران، مدل‌های آئودی Q۴ e-tron و هوندا ENS۱ هستند که مشخصات فنی مشابهی با آن دارند. اما در سایر بازارهای جهانی، این خودروی آلمانی باید با رقبای سرسخت‌تر و نامدارتری مانند فولکس‌واگن ID.۶، تسلا مدل Y، هیوندای آیونیک ۵، کیا EV۶ و جنسیس GV۶۰ رقابت کند.

آئودی Q۵ ای ترون

قیمت خودرو آئودی Q۵ e-tron

قیمت علی‌الحساب اعلام شده، قیمت در مبادی ورودی بوده و هزینه‌ها و عوارض قانونی پس از ترخیص از قبیل مالیات بر ارزش افزوده، هزینه‌های شماره گذاری، اسقاط خودروی فرسوده، کرایه حمل و … در هنگام صدور فاکتور نهایی به قیمت‌های قطعی و مصوب اضافه خواهد شد.

نام شرکت نشان تجاری مدل قیمت فروش علی الحساب درمبادی ورودی به ریال
معین خودرو ایرانیان Audi Q۵ E-Tron ۳۱.۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰
کد خبر 755753

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.