پست‌های متعدد، ذره‌ای بر شخصیت آیت‌الله رئیسی تاثیر نداشت

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: آیت‌الله رئیسی مقام‌های متعددی داشت که در حالت عادی باعث خودپسندی افراد می‌شود اما ذره‌ای این پست‌ها بر او اثر نداشت و این تعبد باعث شد گره‌گشایی اتفاق بیفتد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سید امیرحسین قاضی‌زاده هاشمی ظهر امروز _دوشنبه، سی‌ویکم اردیبهشت_ در گفت‌وگویی تلویزیونی اظهار کرد: برخوردهای آیت الله رئیسی گرم و صمیمانه بود. یعنی شما احساس غربت و دوگانگی نمی‌کردید و گوش شنوایی داشت. در یک دوره‌ای من نماینده مجلس خراسان بودم و او در قوه قضائیه مسئولیت داشت و بخصوص وقتی در آستان قدس بود و مسائل مردم را مطرح می‌کردیم، بدون دریغ همراهی می‌کرد.

وی افزود: وقتی آیت‌الله رئیسی به آستان قدس آمد، رویکرد و نگاه آستان به محرومان و حاشیه نشین‌ها تغییر پیدا کرد. وی برای خود، مأموریت تعریف کرد؛ هر چند ابلاغ مقام معظم رهبری بود اما روحیه آیت الله رئیسی هم این را می‌طلبید که مأنوس با مستضعفان باشد.

قاضی زاده هاشمی گفت: عبارت سید محرومان به وی داده شد، واقعاً عبارت درستی بود. بی قرار مردم بود بیش از اینکه دلش بخواهد با مسئولان و پشت درهای بسته جلسه بگذارد. بیشتر، دلش می‌خواست در میدان باشد. یعنی حتی اگر وارد حوزه مسائل تولید می‌شد، با تولید کننده حرف می‌زد و از زبان او با مسائل روبرو می‌شد.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران افزود: رئیسی از قبل هم، روحیه باز و مردمی داشت؛ صادق بود و اهل تعارف نبود و مواضع اجرایی و سیاسی او روشن بود.

وی افزود: شهادت، یک پاداش است که خدا به شاگردان ممتاز می‌دهد و چون دوست دارد آنها را نشان دهد از آنها با مدال شهادت رونمایی می‌کند. آنهایی که به مقام رفیع شهادت می‌رسند، بعد از عمری مجاهدت است. مثل بچه‌های درسخوانی که یک عمر درس خواندند و در یک مجلس آنها را به عنوان نابغه دوران معرفی می‌کنند اما نابغه دوران خدا انسان‌های خدومی است که به خاطر اخلاص و جهاد خستگی ناپذیر و تلاش دائمی به نقطه‌ای می‌رسند که خدا می‌خواهد به تمام عالم بگوید فتبارک الله که می‌گفتم اینها هستند و به آنها مدال شهادت می‌دهد تا دیگران هم درس بگیرند و مانند اینها زندگی کنند.

رئیس بنیاد شهید و امور ایثارگران گفت: خدا در همه گروه‌ها و اصناف گروه‌هایی را قرار می‌دهد که حجت دیگران باشند؛ شهیدان محمدعلی رجایی و محمدجواد باهنر را هم بین دولتمرادن گذاشته بود تا معیار باشند. آیت‌الله رئیسی نیز به‌عنوان یک نماد دولتمرد مردمی، خاص، صادق، اهل ذکر و ولایتمدار و متعبد در مقابل خدا و امر ولی معیار شد و پاداش خود را دریافت کرد.

قاضی‌زاده هاشمی ادامه داد: رئیسی جامع صفات مختلف بود اما اخلاص این شخصیت بزرگ باعث شد تا اگرچه هنگامی که انسان از نظر مادی به مقام‌های گوناگون می‌رسد، موجب خودپسندی او را فراهم می‌کند اما آن چیزی که حریف وی نشده بود، به خاطر اخلاص و تعبدی بود که در مقابل خدا داشت و خود را کوچک می‌دانست؛ پست‌ها هیچ تأثیری بر روی وی نگذاشته بود و اخلاص وی دستگیر او شد. این تعبد باعث شده بود محبوب باشد و گره گشایی در کارهایش ایجاد شود.

وی تصریح کرد: با تمام فشارها، در دولت وی اتفاقات بزرگی در حوزه سیاست خارجی افتاد. ما تحریم بودیم و وی توانست در حوزه ارز کارهای بزرگی انجام دهد که به خاطر اخلاصی که داشت خدا به او کمک کرد و پایانش، ختم به چنین عروجی شد که خصلت‌هایش مورد تأیید نایب امام زمان قرار گرفت و هر کسی به این جایگاه نمی‌رسد.

منبع: ایرنا

کد خبر 755448

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.