وزارت خارجه چین به مردم ایران تسلیت گفت

وانگ یی، وزیر امور خارجه جمهوری خلق چین، در جریان سفر رسمی به قزاقستان در 20 مه (31 اردیبهشت)، درگذشت آیت الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری اسلامی ایران و همتای خود دکتر امیر حسین امیرعبداللهیان را به دولت و مردم ایران تسلیت گفت.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از رسانه‌های قزاقستانی، وانگ یی وزیر امورخارجه چین گفت که در جریان مذاکرات در قزاقستان متوجه شدند که ایران رسماً درگذشت ابراهیم رئیسی، رئیس جمهوری و حسین امیر عبداللهیان وزیر امور خارجه در سانحه بالگرد را تأیید کرده است.

او تصریح کرد: طرف چینی در این زمینه ابراز تأسف عمیق می‌کند. ما صمیمانه همدردی خود را با خانواده‌ها، دولت و ملت ایران اعلام می‌کنیم. رئیسی و امیر عبداللهیان کمک‌های مهمی در توسعه روابط چین و ایران و همکاری‌های دوستانه در منطقه داشتند».

وانگ یی گفت: پس از این حادثه، طرف چینی به طور فعال در کار امداد و نجات کمک کرد.

آیت الله سید ابراهیم رئیسی خادم‌الرضا (ع) و هشتمین رئیس جمهوری اسلامی ایران که عصر یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ در مسیر بازگشت از مراسم افتتاح سد قیز قلعه‌سی به سمت شهر تبریز، در منطقه ورزقان استان آذربایجان شرقی دچار سانحه هوایی شده بود، به همراه تمامی همراهان، همزمان با شب ولادت امام رئوف علی ابن موسی‌الرضا (ع) به مقام رفیع شهادت نائل شد.

کد خبر 755432

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.