مهارت‌افزایی جوانان در اوقات فراغت در اولویت کارها باشد

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان گفت: مهارت‌افزایی جوانان در اوقات فراغت در اولویت کارها باشد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، ابوالفضل رفیعی، امروز _یکشنبه سی اردیبهشت- در جلسه ستاد ساماندهی امور جوانان استان زنجان، با تبریک دهه کرامت اظهار کرد: نیاز جوان امروز و آینده‌سازان فردا این است که توجه ویژه به خلاءها و نیازهای این قشر داشته باشیم.

وی ادامه داد: سرنوشت و آینده کشور در دست جوانان است و باید در برنامه‌ریزی‌ها با استفاده از تمام ظرفیت‌ها جوانان را در مسیر ارزش‌ها، رشد و تعالی قرار دهیم.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اهمیت غنی سازی اوقات فراغت جوانان گفت: غنی‌سازی اوقات فراغت جوانان، دانشجویان و دانش‌آموزان باید با استفاده از ظرفیت اردوگاه‌های فرهنگی و اماکن ورزشی در دستور کار قرار گیرد.

رفیعی ادامه داد: موضوع مهمی که در این زمینه باید مورد توجه قرار گیرد این است که باید هماهنگی لازم در این زمینه و داشتن رویکرد جدی در اصل موضوع است.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با اشاره به اینکه بحث اهداف یکی از مهم‌ترین بخش‌هایی است که باید در برنامه‌ریزی‌ها داشته باشیم، افزود: شاید قبلاً نگاه به اوقات فراغت این بود که فقط وقت را پر کنیم اما در حال حاضر این رویه تغییر پیدا کرده و ما باید به این اوقات به دید یک فرصت نگریسته و از آن حداکثر استفاده را بکنیم.

رفیعی با بیان اینکه در اوقات فراغت باید به تقویت هویت اسلامی، انقلابی ملی و بنیه دینی باید توجه ویژه داشت، تصریح کرد: بحث سبک زندگی ایرانی و اسلامی نیز باید مورد توجه قرار گیرد؛ همچنین تقویت کارهای گروهی و افزایش حس مسئولیت‌پذیری نیز از دیگر مواردی است که باید مورد توجه قرار گیرد.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با بیان اینکه همه دستگاه‌ها در اوقات فراغت باید کمک کنند و ظرفیت‌های موجود دستگاه‌های متولی باید پای کار بیایند، ادامه داد: بحث اردوها نیز در این ایام باید مورد توجه قرار گیرد زیرا علاوه بر تقویت روحیه ملی در افزایش اعتماد به نفس و آگاهی‌های جوانان به ویژه در حوزه پیشرفت‌های کشورمان با برگزاری اردوهای راهیان پیشرفت بسیار مؤثر است.

وی با بیان اینکه گاهی همین اردوها که غیر از فضای تربیتی گذشته است می‌تواند مسیر زندگی افراد را عوض کند، افزود: ایجاد ارتباطات و اجتماعات در کاستن بسیاری از معضلات و مشکلاتی که در جامعه درگیر آن هستیم بسیار مهم است که باید تقویت شود.

معاون سیاسی، اجتماعی و امنیتی استاندار زنجان با یادآوری اینکه نگاه تقویتی به شهرستان‌ها باید در حوزه اوقات فراغت وجود داشته باشد، تصریح کرد: علاوه بر شهرداری‌ها، دهیاری‌ها، کانون‌های مساجد و بسیج نیز نقش مؤثری در پرکردن اوقات فراغت در شهرستان‌ها دارند.

وی با بیان اینکه واحدهای تولیدی خوبی داریم که جوانان بسیاری در آنها اشتغال دارند، بیان کرد: بحث مهارت‌افزایی نیز از موضوعاتی است که باید در ایام اوقات فراغت مورد توجه قرار گیرد.

کد خبر 755045

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.