مقوله جوانی جمعیت از اولویت‌های وزارت کار است

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: مقوله جوانی جمعیت و حمایت از خانواده و فرزندآوری از مباحث مهم دولت و از اولویت‌های وزارت کار است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان، فرزاد پیشکاری امروز _یکشنبه سی‌ام اردیبهشت_ در مراسم گرامیداشت دهه کرامت و جوانی جمعیت ویژه کارگران لاستیک بارز کردستان که در هتل شادی سنندج برگزار شد، با بیان اینکه توسعه و بالندگی کشور مرهون تلاش جوانان است، اظهار کرد: سال‌های قبل شعار «فرزند کمتر، زندگی بهتر» را تبلیغ کردند که امروزه با درایت مقام معظم رهبری (مدظله‌العالی) منسوخ شده است و کشور نیاز به جمعیت جوان و پرانرژی دارد.

وی با بیان اینکه الگو قرار دادن دنیای غرب در بین برخی از مرفهان جامعه، مشکلات عدیده‌ای را برای جامعه فراهم کرده است، افزود: با استعانت از پروردگار و الگو قرار دادن سیره و روش نبوی، فرزندآوری، حمایت از خانواده و جوانی جمعیت بین مردم و مسئولان به یک دغدغه تبدیل شده و دولت و نظام اهتمام جدی در این مقوله داشته، همچنین تسهیلاتی نیز برای جوانانی که در زمینه جوانی جمعیت و فرزندآوری فعالیت می‌کنند در نظر گرفته است.

مدیرکل کار کردستان از کارگران به عنوان ستون‌های اقتصادی کشور نام برد و گفت: کارگران در تمام عرصه‌های انقلاب، یار و یاور نظام بوده و در دوره‌های مختلف چرخ‌های تولید و صنعت کشور را به حرکت درآورده‌اند.

پیشکاری با بیان اینکه کارگران لاستیک بارز کردستان توانسته‌اند با تلاش جهادی و فعالیت‌های شبانه‌روزی چرخ‌های اقتصادی استان را به حرکت درآورند و پرچم استان کردستان را در بهره‌وری، تولید، اشتغال و شکوفایی اقتصادی استان در کشور بالا ببرند، ادامه داد: جامعه شریف کارگران از تأثیرگذارترین جوامع در کشور هستند که توسعه اقتصادی کشور مرهون تلاش‌ها و مجاهدت‌های آن‌ها است.

وی با اشاره به اینکه در استان کردستان بیش از ۱۹ هزار واحد کارگری و کارگاه‌های تولیدی وجود دارد، اضافه کرد: در طول سال بیش از ۱۲ هزار پرونده در هیئت‌های تشخیص و حل اختلاف برای احقاق حق و حقوق کارگران بررسی می‌شود و ۲۳ بازرس کار در طول سال بیش از ۱۹ هزار بازرسی از واحدهای صنعتی و تولیدی، کارخانجات، ابنیه و کارگاه‌های پرخطر برای صیانت از کارگران و ایمنی و حفاظت و بهداشت محیط انجام می‌دهند تا کارگران که گنجینه و سرمایه‌های کشور هستند، دچار مشکل نشوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه دولت سیزدهم توجه به کارگران را در دستور کار خود قرار داده است، گفت: روند اطاله دادرسی‌ها در سال‌های قبل ۱۲۰ روز بوده که امسال به ۱۸ روز کاهش پیدا کرده است.

پیشکاری شرکت لاستیک بارز را از واحدهای نمونه استانی در خصوص رعایت فصل هشتم قانون کار و حمایت از جوانی جمعیت و فرزندآوری خواند و با اهدای لوح سپاس، از مدیرعامل این شرکت قدردانی کرد.

کاوه مفاخری، مدیرعامل کارخانه بارز کردستان نیز در سخنانی، ضمن تبریک دهه کرامت، بر لزوم توجه و عنایت بیشتر به مادران و خانواده کارکنان این شرکت شد و از مادران به دلیل فراهم کردن فضای مطلوب و شرایط خوب در کانون گرم خانواده که سبب ایجاد انگیزه و انرژی بیشتر شده است، تشکر کرد.

به گزارش ایمنا، به همت مدیریت بارز کردستان، پدران و مادرانی که در سال ۱۴۰۲ صاحب فرزند شده بودند، در این مراسم مورد تجلیل و تکریم قرار گرفتند؛ اجرای برنامه دف‌نوازی و موسیقی کردی نیز از دیگر بخش‌های این مراسم بود.

کد خبر 755007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.