۳ هفته تلخ و شیرین در انتظار اهالی فوتبال

کارشناسان فوتبال کشورمان معتقدند وضعیت کنونی سه تیم جنوبی لیگ برتر به دلیل ضعف مدیریتی است که به دلیل فاصله اندک امتیازی با یکدیگر، سه هفته مهیج را رقم خواهند زد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، هفته بیست‌وهشتم رقابت‌های لیگ برتر سه‌شنبه، یکم خرداد برگزار خواهد شد. نگاه اجمالی به جدول مسابقات مشخص می‌کند از میان تیم‌هایی که ابتدای فصل در قامت مدعی ظاهر شدند، تنها سرخابی‌های پایتخت با اختلاف یک امتیاز برای قهرمانی تلاش می‌کنند. در انتهای جدول رقابت‌های لیگ برتر نیز سه تیم جنوبی کشورمان یعنی صنعت‌نفت آبادان، فولاد و استقلال خوزستان برای ماندن در بالاترین سطح فوتبال ایران به مصاف رقبای خود خواهند رفت. تمام این موارد موجب می‌شود در سه هفته پایانی شاهد جدال‌های مهیج و جذابی باشیم و بدون تردید اهالی فوتبال با علاقه دوچندانی هفته‌های پایانی را دنبال خواهند کرد.

سه هفته تلخ و شیرین در انتظار اهالی فوتبال

شرایط پرسپولیس ایده‌آل است

حمید درخشان، کارشناس فوتبال کشورمان درباره وضعیت مدعیان قهرمانی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: بالای جدول دو تیم استقلال و پرسپولیس وضعیت خوبی دارند، اما بعضی از رقیبان آن‌ها در هفته‌های پیش‌رو برای ماندن در لیگ تلاش می‌کنند و سبک بازی آن‌ها تفاوت دارد. در هر صورت سه بازی آینده برای سرخابی‌ها از اهمیت بالایی برخوردار است. تیمی که با تمرکز بالا و شرایط بهتری وارد زمین شود شانس بیشتری برای پیروزی دارد. از نظر من استقلال نسبت پرسپولیس استرس بیشتری خواهد داشت، چراکه اگر امتیاز از دست دهد از قهرمانی دور می‌ماند، اما قرمز پوشان تعقیب‌کننده هستند و با توجه به شرایط مطلوبی که دارند برای کسب سه امتیاز کامل در تقابل‌های پیش‌رو تلاش می‌کنند.

وی می‌افزاید: شرایط هر دو تیم پایتخت دشوار است، چراکه جدال با تیم‌هایی که برای ماندن تلاش می‌کنند شرایط متفاوت‌تری دارد و این موضوع برای شاگردان نکونام نگران‌کننده‌تر است. تاکید می‌کنم تمرکز لازم برای پیروزی در سه جدال پایانی لیگ بسیار حائز اهمیت است. شاگردان اوسمار تنها باید به پیروزی دست پیدا کنند و به نتایج استقلال توجه نداشته باشند.

تیم‌های جنوبی و مدیریت ضعیف

درخشان تصریح می‌کند: استرس از دست دادن امتیاز در اردوگاه استقلال وجود دارد و همین موضوع می‌تواند برای آن‌ها دردسرساز شود. از نظر من هر تیمی که دچار اشتباه و لغزش شود قهرمانی را از دست خواهد داد. قرمز پوشان باید از نظر روحی و روانی خود را در بالاترین سطح نگه دارند.

وی درباره وضعیت تیم‌های پایین جدول خاطر نشان می‌کند: وضعیت کنونی تیم‌های پایین جدول مرتبط با اشتباهات مدیران این سه تیم در زمان یارگیری و انتخاب سرمربی است. جای تأسف دارد که تیمی همچون فولاد از لیگ برتر کنار برود. با اینکه وضعیت سه تیم جنوبی پایین جدول ناراحت کننده است، اما این افسوس برای فولاد بیشتر خواهد بود، چراکه این تیم از امکانات خوبی برخوردار است. به‌طور کلی تمام این مشکلات به تصمیمات نادرست مدیریت بازمی‌گردد و چنین نتایج تأسف‌باری همچون قرار گرفتن در مرز سقوط را به همراه داشته است. بدون تردید وجود چنین مشکلاتی برای فوتبال خوزستان خوشایند نیست.

سه هفته تلخ و شیرین در انتظار اهالی فوتبال

تزلزل سپاهان از مسابقات آسیایی آغاز شد

کارشناس فوتبال کشورمان با اشاره به عملکرد تراکتور و سپاهان یادآور می‌شود: تراکتور و سپاهان نیز مشکلاتی همچون تغییر سرمربی، انسجام تیمی و خرید بازیکن داشته‌اند. شاید عده‌ای از تأثیر مدیریت چشم‌پوشی کنند، اما از نظر من تصمیم‌های یک مدیر می‌تواند موفقیت تیم را تا حدودی تضمین کند، همچنین انتخاب‌های سرمربی در موفقیت تیم تأثیرگذار است.

وی بیان می‌کند: از نظر من مدیرعامل تراکتور تلاش بسیاری برای ایجاد یک تیم شخصی با تمام امکانات کرده است، اما بعضی از تصمیم‌ها موجب شده است نماینده تبریز شرایط نه‌چندان مطلوبی داشته باشد. سپاهان نیز پس از نتیجه نگرفتن در لیگ قهرمانان آسیا دچار تزلزل شد و نتوانست خود را به خوبی پیدا کند. طلایی‌پوشان در جام حذفی عملکرد مطلوبی دارند، اما این تیم با وجود در اختیار داشتن بهترین امکانات و بازیکنان پس از لیگ قهرمانان آسیب‌های بسیاری را تجربه کرد.

درخشان اضافه می‌کند: امیدوارم در هفته‌های پایانی تیم‌هایی که مستحق قهرمانی هستند تلاش خود را به کار بگیرند. ضمن اینکه امیدوارم داوران کمترین اشتباه را داشته باشند تا حق تیمی ضایع نشود.

سه هفته تلخ و شیرین در انتظار اهالی فوتبال

سرخابی‌ها مدعیان را متوقف کردند

محمدرضا مهدوی، کارشناس فوتبال کشورمان درباره کورس قهرمانی به خبرنگار ایمنا می‌گوید: سرخابی‌های پایتخت در چند هفته گذشته تمام رقبای خود را با شکست مواجه کردند و تیم‌های مدعی همچون سپاهان و تراکتور را از کورس قهرمانی کنار گذاشتند. هم‌اکنون نیز یک کورس زیبا با اختلاف امتیازی اندک را ایجاد کرده‌اند. شرایط استقلال به دلیل حضور در صدر جدول بهتر است، اما در مجموع با نگاه اجمالی به تقابل‌های پیش‌روی دو تیم متوجه خواهیم شد، مسابقات پرسپولیس نسبت به شاگردان نکونام آسان‌تر است. آبی پوشان نیز به دلیل اینکه قصد دارند قهرمانی را با جواد نکونام تجربه کنند با قاطعیت برای پیروزی تلاش می‌کنند.

وی می‌افزاید: شاگردان اوسمار برای دفاع از عنوان قهرمانی خود می‌جنگند. این تیم در زمان گل‌محمدی دچار کم و کاستی‌هایی بود، اما اوسمار با کمک مدیران باشگاه نفرات خوبی را جذب کرد که توانستند به پرسپولیس کمک کنند. در واقع قرمزپوشان در نیم‌فصل دوم عزم خود را برای کسب قهرمانی جزم کرده‌اند. به‌طور کلی از میان دو تیم پایتخت هر کدام که قهرمان شود، از ارزش‌های تیم دیگر کم نخواهد شد، چراکه آن‌ها شایستگی و لیاقت خود را ثابت کردند.

وضعیت فوتبال خوزستان جای تأسف دارد

مهدوی درباره تیم‌های قعر جدولی تصریح می‌کند: برای وضعیت کنونی سه تیم خوزستانی ناراحت هستم، چراکه هر سه نماینده جنوب شرایط دشواری را از نظر مدیریت، وضعیت مالی و بازیکن تجربه کردند. فولاد همواره به عنوان مدعی در لیگ برتر ظاهر شده است، اما در این فصل برای بقا می‌جنگد و چنین موضوعی جای تأسف دارد.

وی ادامه می‌دهد: صنعت نفت آبادان نیز لیاقت ماندن در لیگ برتر را دارد، اما به دلیل وضعیت ضعیف مالی و مدیریت‌های نادرست شرایطی را تجربه می‌کند که در شأن این تیم نیست‌. استقلال خوزستان فوتبال خوبی را به نمایش می‌گذارد و در نیم فصل نیز خود را تقویت کرد، اما حریفی همچون نساجی به دلیل کسب پیروزی در بازی‌های رودررو از این تیم فاصله گرفت و در واقع این اتفاق به این معنی است که نماینده مازندران امید بیشتری برای ماندن در لیگ برتر دارد. از نظر من این ضعف مدیریتی منطقه‌ای است که سه تیم لیگ برتری خوزستان برای ماندن در لیگ برتر تلاش می‌کنند.

سه هفته تلخ و شیرین در انتظار اهالی فوتبال

سپاهان یک تیم شایسته است

کارشناس فوتبال کشورمان درباره شرایط تراکتور و سپاهان خاطرنشان می‌کند: تراکتور دچار چندگانگی مربیان مختلف شد، این تیم در مجموع فوتبال خوبی را ارائه می‌دهد، اما هر سرمربی که هدایت این پرشورهای تبریزی را بر عهده می‌گیرد دچار ضد و نقیض‌های متفاوتی می‌شود. برای مثال خمز فوتبالی را ارائه داد که چند هفته پیاپی به پیروزی دست پیدا کرد. حمید مطهری نیز با تراکتور به پیروزی‌های پی‌درپی رسید، اما در نهایت جام حذفی را در خانه واگذار کرد. این موارد به تشکیلات باشگاه بازمی‌گردد.

وی اضافه می‌کند: تأسف من برای سپاهان است که با هدایت مورایس در نیم‌فصل اول عملکرد بسیار خوبی داشت. به‌طوری که این تیم به واسطه نتایج نیم‌فصل اول پس از شکست‌های پی‌درپی در نیم فصل دوم همچنان برای جایگاه سوم می‌جنگد و تیمی به آن نرسیده است‌. طلایی‌پوشان لایق قهرمانی و شایسته حضور در آسیا هستند، چراکه از نظر مدیریت و بازیکن یکی از بهترین تیم‌های ایران به‌شمار می‌روند.

مهدوی یادآور می‌شود: امیدوارم در هفته‌های پایانی حاشیه‌ها گریبانگیر هیچ تیمی نشود. به فوتبال سالم فکر کنیم و تماشاگران نیز تنها تیم‌های خود را تشویق کنند تا به واسطه رعایت این موارد در انتهای فصل قهرمانی هر تیمی که لیاقت دارد را مشاهده کنیم.

سه هفته تلخ و شیرین در انتظار اهالی فوتبال

به گزارش ایمنا، همان‌طور که کارشناسان فوتبال کشورمان اشاره کردند تیم‌هایی همچون سپاهان و تراکتور با وجود شایستگی بسیار از کورس قهرمانی کنار رفته‌اند. سرخابی‌های پایتخت نیز به دلیل شرایط حساس بالای جدول در سه هفته پایانی فرصت اشتباه ندارند. وضعیت فوتبال جنوب نیز بیانگر ضعف‌های مدیریتی است و باید دید این شرایط چه زمانی بهبود پیدا خواهد کرد.

گزارش از: شادی بخشی، خبرنگار ایمنا

کد خبر 754798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.