ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده زنجان مشمول تشویق شد

معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان گفت: ساخت‌وساز در بافت‌های فرسوده زنجان مشمول تشویق شد.

منصور سلطانی‌محمدی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در زنجان اظهار کرد: با توجه به اینکه بخش قابل توجهی از شهر زنجان در بافت فرسوده قرار دارد، به‌منظور رونق ساخت‌وساز، همچنین کمک به شهروندان بسته‌های تشویقی در این مناطق ارائه می‌شود.

وی افزود: این بسته تشویقی ویژه محدوده مصوب بافت فرسوده شهری (به‌جز بافت تاریخی)، بافت ناکارآمد شهری و سکونتگاه‌های غیررسمی در چهار گروه تشویقی تجمیع قطعات مسکونی در بافت فرسوده است.

معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان ادامه داد: این بسته تشویقی در راستای اجرای مصوبه شورای عالی شهرسازی و معماری ایران و افزایش تسهیلات و مشوق‌ها و مصوبات قانونی برای تسهیل شرایط ساخت‌وساز ارائه می‌شود.

سلطانی‌محمدی با اشاره به اینکه ارائه این بسته تشویقی در کمیسیون ماده ۵ تصویب و برای اجرا به مناطق چهارگانه شهرداری ابلاغ شده است، اضافه کرد: در این بسته تشویقی، افزایش تراکم، کاهش ضریب پارکینگ مورد نیاز، احداث طبقه همکف به‌صورت تجاری در بعضی محورها و افزایش تراکم در صورت تجمیع قطعات ریزدانه در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به نتایج مثبت ارائه این بسته تشویقی گفت: با ابلاغ بسته بومی و مصوبات محوری شاهد رشد و افزایش بازآفرینی در محلات هدف خواهیم بود.

معاون شهرسازی و معماری شهردار زنجان گفت: شهروندان می‌توانند برای کسب اطلاعات بیشتر به واحد شهرسازی مناطق چهارگانه یا به وبگاه شهرداری زنجان مراجعه کنند.

کد خبر 754794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.