صیانت از هویت شهر اصفهان در گرو وحدت مردم، مسئولان و هنرمندان است

شهردار اصفهان گفت: امروز دغدغه مشترک همه ما صیانت از شخصیت و هویت تاریخی شهر اصفهان است و حفظ هویت این کلان‌شهر در گرو وحدت مردم، مسئولان و هنرمندان و قرار گرفتن همه در یک صف واحد است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی قاسم‌زاده امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌_ در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت و طراحی برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان که همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: دغدغه مشترک همه ما امروز صیانت از شخصیت و هویت تاریخی شهر اصفهان است که واقعیتی عینی و وجه تمایز اصفهان از سایر شهرها است.

وی با بیان اینکه هویت یک امر واقعی است، ادامه داد: هویت یک شهر مزیت‌هایی است که آن شهر را از دیگر شهرها جدا می‌کند و مولفه‌هایی همچون تاریخ، ادبیات، هنر، جغرافیا، طبیعت، رجال ادبی، فرهنگی و هنری را شامل می‌شود که به شهر شخصیت می‌بخشند.

شهردار اصفهان با اشاره به ضرورت حفظ مؤلفه‌های هویتی یک شهر گفت: اگر مؤلفه‌های هویتی از یک شهر گرفته شود آن شهر بی‌هویت خواهد شد زیرا آیندگان در پرتو این مولفه‌ها هویتی شهر را می‌شناسند.

وی ادامه داد: حفظ هویت اصفهان در گرو وحدت مردم، مسئولان و هنرمندان و قرار گرفتن همه در یک صف واحد است.

قاسم‌زاده با بیان اینکه زاینده‌رود از مؤلفه‌های هویتی طبیعی اصفهان است و ریسباف نیز از مؤلفه‌های هویتی و تاریخی این شهر است که صیانت از آن برای اصفهان ضرورت دارد، تصریح کرد: اگر زاینده‌رود را از اصفهان بگیرند، بخشی از هویت ما گرفته خواهد شد، زیرا یکی از مزیت‌های این کلان‌شهر جریان آب زاینده‌رود و باغ‌شهر اصفهان است که باید از آن صیانت کرد.

وی اضافه کرد: بخشی از تاریخ اصفهان در آئینه معماری اصفهان متجلی می‌شود و اگر این معماری حذف شود، بخشی از تاریخ شهر گرفته خواهد شد.

شهردار اصفهان خاطر نشان کرد: در گذشته کارخانه‌های متعددی همچون بافناز، وطن و امثال آن وجود داشته است که امروز دیگر خبری از آن‌ها نیست، اما در حال حاضر خوشحال هستیم که یکی از عناصر هویتی خود را احیا می‌کنیم و با اراده جمعی مدیریت استان و همراهی قابل ستایش وزارت میراث فرهنگی و نمایندگان شهر توانستیم این عنصر را حفظ کنیم.

وی بیان داشت: ادبیات و هنر را باید پاسداری کنیم؛ تحلیل صیانت در امور هویتی است و اگر دست به دست تهیه مردم و مسئولان و هنرمندان و صف واحدی در دفاع از شخصیت واحد شهر باشیم، می‌توانیم از آن دفاع کنیم.

کد خبر 754746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.