احیای ریسباف، یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان گفت: حفظ و احیای ریسباف، یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است و در تاریخ کشور و استان ماندگار و در تاریخ ثبت خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امیر کرم‌زاده امروز _شنبه بیست‌ونهم اردیبهشت‌_ در آئین بازگشایی کارخانه ریسباف و آغاز مرمت و طراحی برای تأسیس موزه منطقه‌ای اصفهان که همزمان با روز جهانی موزه و میراث فرهنگی برگزار شد، اظهار کرد: بازگشایی ریسباف، یکی از گره‌های شهر اصفهان پس از ۲۰ سال گشوده شد که اقدامی بسیار بزرگ در این شهر تاریخی به‌شمار می‌رود.

وی افزود: این اقدام، کاری بزرگ است و دولت حمایت‌های خود را خواهد داشت، زیرا حفظ و احیای ریسباف، یک موضوع حیثیتی برای اصفهان است و در تاریخ کشور و استان ماندگار و امروز در تاریخ ثبت خواهد شد.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان اصفهان با بیان اینکه مرمت این بنای بسیار فاخر که در گذشته محل اشتغال جمع زیادی از مردم اصفهان بوده است، گامی در مسیر احیای فرهنگ و هویت این شهر خواهد بود، گفت: روزانه ۱۵۰۰ نفر در این محل کسب معاش می‌کردند و قطعاً بازسازی آن نیز رونق اقتصادی برای شهر به همراه خواهد داشت.

وی اضافه کرد: توافقاتی با اداره کل اوقاف و امور خیریه داشته‌ایم و قرار است برنامه‌های اوقاف با هدف تحقق منویات رهبر معظم انقلاب در عرصه اشتغال‌زایی به‌کار گرفته شود.

کد خبر 754744

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.