افتتاح آسمان‌نمای سیار در کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان

آئین افتتاح مرکز تخصصی نجوم و راه‌اندازی آسمان‌نمای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان هم‌زمان با روز جهانی نجوم و با حضور اعضای کانون، خانواده‌ها و مسئولان شهر در مرکز زیباشهر زاهدان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از سیستان و بلوچستان، مرکز تخصصی نجوم و آسمان‌نمای سیار کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان استان، امروز _شنبه ۲۸ اردیبهشت_ در مرکز فرهنگی‌هنری زیباشهر زاهدان افتتاح شد.

محمدرضا سالاری مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان در آئین افتتاح این رویداد علمی اظهار کرد: کانون پرورش فکری با سابقه درخشان خود در زمینه پرورش استعدادهای کودکان و نوجوانان، همواره گام‌هایی مؤثر در راستای گسترش علم و دانش برداشته است و افتتاح این آسمان‌نما نیز گامی دیگر در این مسیر است تا فرصتی بی‌نظیر برای آشنایی کودکان و نوجوانان با شگفتی‌های کیهان و دنیای نجوم فراهم شود.

وی افزود: نجوم یکی از هیجان‌انگیزترین علومی است که علاقه‌مندان زیادی جذب آن شده‌اند و کودکان و نوجوانان هم برای اینکه با گستردگی نظام هستی آشنا شوند، به عظمت خدا پی ببرند و به تفکر بپردازند، نیازمند ورود به این عرصه و آموزش هستند.

وی ادامه داد: آسمان‌نمای سیار می‌تواند زمینه‌ساز علاقه‌مندی آنان به علم نجوم و سایر علوم پایه در آینده شود و به شکوفایی استعدادهای علمی استان کمک کند.

سالاری این رویداد را ظرفیت قابل توجهی برای دانش‌آموزانی دانست که می‌توانند به عنوان یک وسیله کمک آموزشی مؤثر برای یادگیری برخی از درس‌های مرتبط استفاده کنند.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان ضمن اشاره به پیگیری‌های صورت گرفته در فراهم کردن این ظرفیت، از تلاش‌های مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، استاندار سیستان و بلوچستان و رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان و همچنین انجمن نجوم خیام زاهدان قدردانی کرد.

وی خاطرنشان کرد: امیدواریم با استفاده از این امکانات پیشرفته و برنامه‌های آموزشی جذاب که با همراهی انجمن نجوم خیام زاهدان انجام خواهد شد، شاهد رشد روزافزون دانش نجومی و علاقه‌مندی هرچه بیشتر نسل آینده به این حوزه باشیم.

به گزارش ایمنا، افتتاح آسمان‌نمای سیار در کانون پرورش فکری، فرصتی ارزشمند برای نسل نو است تا با دنیای شگفت‌انگیز ستارگان و کهکشان‌ها آشنا شوند و به کاوش در اعماق کیهان بپردازند.

کد خبر 754654

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.