پیشنهاد خسرو معتضد برای ارائه پیشرفت‌ها به مردم

پژوهشگر تاریخ گفت: کارها و پیشرفت‌های مردم ایران تبلیغ نمی‌شود و در این راستا می‌توان نمونه‌ای از پیشرفت‌ها را در قالب کلیپ‌های کوتاه در سینما و تلویزیون پخش کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، خسرو معتضد صبح امروز _شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید اظهار کرد: کارها و پیشرفت‌های مردم ایران تبلیغ نمی‌شود و در این راستا می‌توان نمونه‌ای از پیشرفت‌ها را در قالب کلیپ‌های کوتاه در سینما و تلویزیون پخش کرد.

وی افزود: پیش از انقلاب اسلامی اگر می‌خواستیم به مازندران برویم، باید از جاده‌ای خراب که تصادف‌های زیادی در آن رخ می‌داد، می‌رفتیم اما امروز مسیر و اتوبانی مناسب ایجاد شده که تمام این موارد باید نمایش داده شود.

این پژوهشگر تاریخ عنوان کرد: قبل از انقلاب روزنامه‌نگار بودم و شاهد بودم حتی جدول هم سانسور می‌شد، آخرین رقم مطبوعات ما در سال ۱۳۵۶، ۱۳۳ روزنامه بود و حتی تعداد زیادی از رونامه‌ها تعطیل شد و مردم باید واقعیات آن دوره را بدانند.

معتضد بیان کرد: بر اساس آمارهای جهانی ۴۶ درصد جمعیت ایران در سال ۱۳۵۶ زیر خط فقط زندگی‌می‌کردند، در سال ۱۳۵۵، ۵۲ درصد بی‌سواد بوده‌اند، نرخ بی‌سوادی دختران و زنان به بیش از ۶۶ درصد می‌رسید.

به گفته این محقق، در سال ۱۳۶۵ حدود ۷۸ درصد مناطق روستایی و ۱۰ درصد مناطق شهری فاقد آب لوله‌کشی بود، در سال ۱۳۵۲ تولید روزانه نفت خام ۶ میلیون بشکه رسید که ۹۰ درصد آن صادر می‌شد، در حالی که مردم با هیزم خانه‌های خود را گرم می‌کردند.

وی به اشاره به آماری دیگر از شرایط ایران پیش از پیروزی انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: ۴۷ درصد کشاورزان در نتیجه اصلاحات ارضی هیچ کشتی نداشتند، صادرات غیرنفتی ۲ درصد بود، در ازای هر ۱۰۰۰ نفر حدود ۱.۵ تخت بود، سرانه تعداد پزشک ۱۴ هزار بود.

کد خبر 754574

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.