رشد ۲ برابری شرکت کنندگان در جشنواره قرآن و عترت دانشجویی

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: در مجموع در سی‌وهشتمین دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان، شاهد رشد دو برابری شرکت کنندگان از دانشگاه‌های کل کشور بودیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان، عبدالحسین کلانتری_ جمعه‌شب بیست‌وهشتم اردیبهشت_ در آئین اختتامیه سی‌وهشتمین دوره جشنواره سراسری قرآن و عترت دانشجویان کشور که در دانشگاه کردستان برگزار شد، اظهار کرد: در معاونت فرهنگی تمام تاکیدمان بر این است که رویدادها و فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی توسط خود دانشجویان برگزار شود، چون باور داریم دانشجویان ذائقه و سلایق دانشجویان را بهتر می‌دانند و با هزینه پایین‌تر کارها را انجام می‌دهند.

وی افزود: جشنواره سراسری قرآن و عترت امروز به ایستگاه نهایی خودش رسیده است و خدا را شاکریم که امسال نسبت به سال گذشته شاهد رشد چشمگیر حضور دانشجویان کل کشور در این جشنواره بودیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم با اشاره به حضور ۴۰۰ دانشجو در این دوره از جشنواره قرآن و عترت، گفت: در مجموع در تمامی مراحل سی‌وهشتمین دوره از جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور شاهد رشد دو برابری شرکت کنندگان بودیم.

کلانتری با بیان اینکه دانشگاه جمهوری اسلامی یک دانشگاه قابل اتکا و قابل اعتماد و مایه فخر و مباهات ملت ایران است، اضافه کرد: دانشگاهی در تراز جمهوری اسلامی است که در آن فعالیت‌های فرهنگی و اجتماعی و دینی رواج دارد و در رویدادهای این چنینی و در بخش‌های مختلف و متنوع و متعدد هنری دانشجویان حضور پرشوری دارند.

وی ابراز امیدواری کرد که این رویدادها و امثال آن بتواند کارکردهای ویژه‌ای را که دانشگاه اسلامی دارد به بهترین نحو محقق کند.

معاون فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم در ادامه سخنان خود با بیان اینکه امروز بنیان‌های علم تنیده شده در نظام‌های فرهنگی و هنجاری است، ادامه داد: نگاه دین‌ستیزی غرب، در قبل از انقلاب در ایران هم تکثیر شده بود اما امروز دین اسلام در جهان تکثیر شده و سلطه غرب از بین رفته است که باید از این فرصت استفاده کرد.

کلانتری اضافه کرد: باید با تدبر در قرآن از این ظرفیت همبستگی اجتماعی در جهان که مسلمان دارند بهره برده و در همه شاخه‌های علمی از قرآن استفاده کرد.

وی به وقایع سرزمین فلسطین نیز اشاره کرد و افزود: شاهد نسل کشی بی‌سابقه‌ای در غزه و سرزمین فلسطین هستیم که امیدواریم هرچه زودتر خداوند این مردم را از این مصائب بشری نجات دهد.

اسماعیل زارعی‌کوشا، استاندار کردستان نیز در این مراسم طی سخنانی کوتاه اظهار کرد: مردم کردستان، مردمانی دوستدار اهل بیت و عترت پیامبر اکرم (ص) و محب واقعی آنها هستند.

وی به برگزیدگان این جشنواره تبریک گفت و از جانب خود هشت سفر مشهد مقدس را به برگزیدگان اهدا کرد.‌

کد خبر 754438

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.