وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور / تضعیف فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از وزش باد شدید در بیشتر مناطق کشور و تضعیف فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: امروز فعالیت سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق کشور تضعیف می‌شود و روز شنبه نیز در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بعضی مناطق استان اردبیل و نوار شرقی کشور، بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

وی افزود: یکشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و در بعضی مناطق شرقی کشور و ارتفاعات البرز، رگبار پراکنده، گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: دوشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت و طی دو روز آینده به تناوب در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و نوار جنوبی کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد منجر به ایجاد گرد و خاک خواهد شد، همچنین طی دو روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان و امروز و فردا، دریای خزر مواج است.

ضیائیان خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۱ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد است و روز شنبه، صاف تا کمی ابری، از بعدازظهر وزش باد شدید و گاهی باد و گردوخاک با بیشینه ۳۳ و کمینه ۱۳ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 754310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.