آغاز دادرسی دیوان لاهه در پرونده شکایت آفریقای جنوبی علیه رژیم صهیونیستی

دیوان بین‌المللی دادگستری در لاهه امروز (پنج‌شنبه) رسیدگی به درخواست آفریقای جنوبی برای صدور حکمی که رژیم صهیونیستی را ملزم به توقف حملات به شهر رفح واقع در غزه می‌کند، آغاز کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، طبق اطلاعیه دیوان بین‌المللی دادگستری، جلسه دو روزه امروز و فردا (جمعه) با درخواست از کنوانسیون پیشگیری و مجازات جنایت نسل‌کشی در نوار غزه برگزار می‌شود و آفریقای جنوبی از این دیوان خواسته تا اقدامات موقت اضافی و اصلاح اقدامات موقت قبلی را در نظر داشته باشد تا رژیم صهیونیستی عملیات نظامی خود را در رفح، واقع در جنوبی‌ترین نقطه غزه را متوقف کند.

این تازه‌ترین درخواست آفریقای جنوبی از عالی‌ترین دادگاه سازمان ملل متحد در پرونده حقوقی‌ای است که در آن رژیم صهیونیستی به ارتکاب نسل‌کشی در غزه متهم شده است.

آفریقای جنوبی می‌گوید تل‌آویو علاوه بر حملات مستقیم نظامی به ملت فلسطین که تاکنون جان بیش از ۳۵ هزار غیرنظامی از جمله زنان و کودکان را گرفته است، با ممانعت از دسترسی به مواد غذایی، سوخت و دارو، فلسطینیان را در غزه گرسنگی می‌دهد.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به اتهامات آفریقای جنوبی مدعی است که طبق قوانین بین‌المللی عمل کرده و پرونده آفریقای جنوبی را «افترای بی‌اساس» می‌خواند.

آفریقای جنوبی همچنین از دیوان بین‌المللی دادگستری خواسته تا تل‌آویو را مجبور کند که مقامات سازمان ملل، سازمان‌های بشردوستانه و روزنامه‌نگاران بتوانند بدون مانع به نوار غزه دسترسی داشته باشند.

این درخواست در شرایطی مورد بررسی دیوان لاهه قرار می‌گیرد که عملیات نظامی مرگبار صهیونیست‌ها در رفح برقرار است و در تازه‌ترین تحول، «یوآو گالانت» وزیر جنگ رژیم صهیونیستی از استقرار نیروهای مسلح بیشتر در شهر رفح به‌عنوان بخشی از عملیات نظامی خبر داد.

کد خبر 754214

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.