دستورالعمل جامع سیما و منظر شهر تدوین شود

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: تدوین طرح جامع سیما و منظر شهری و ضوابط سلبی در حوزه ساخت‌وساز برای جلوگیری از توسعه نمادهای غربی در شهرها ضروری است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، محمد نور صالحی امروز _پنج‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در دومین روز برگزاری هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد، اظهار کرد: در حوزه توجه به سیما و منظر شهر با ملاک معماری ایرانی اسلامی، چند نیاز اساسی وجود دارد که از آن جمله می‌توان به تدوین دستورالعمل جامع برای سیما و منظر توسط شهرداری‌ها اشاره کرد که باید به تصویب کمیسیون ماده پنج استان‌ها برسد.

وی با اشاره به لزوم اضافه شدن یک تبصره به تبصره‌های کمیسیون ماده صد درباره سیما و منظر شهر، افزود: تدوین یک طرح به تناسب سیما و منظر هر شهر، تدوین ضوابط سلبی و جلوگیری از توسعه نمادهای غربی در ساخت‌وساز طی فرآیند دستور نقشه و صدور پروانه از دیگر موضوعاتی است که در حوزه توجه به سیما و منظر شهر با ملاک معماری ایرانی اسلامی، مورد توجه قرار گرفت.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: فرونشست زمین یکی دیگر از موضوعات اساسی شهرداری‌ها است که باید نکات مورد نیاز شهرسازی و زمین‌شناسی رعایت شود و مدنظر قرار گیرد.

نور صالحی گردشگری پایدار شهری را یکی از عوامل توسعه پایدار در شهرها دانست و اضافه کرد: ناپایداری در مدیریت شهری و نداشتن مدیریت جامع شهری موجب شده است که ظرفیت و بلوغ گردشگری شهری در عمل محقق نشود.

وی با اشاره به دستاوردهای شورای اسلامی شهر قم، تصریح کرد: مدیریت آینده‌نگرانه و دیدن شهر با تمام ابعاد موجب شده است که پیشرفت و توسعه شهر متناسب با نیازهای یک کلان‌شهر دیده شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه مردم اعضای شورا را خودشان انتخاب می‌کنند و در نتیجه انتظار حل تمام مشکلات را از شوراها دارند، گفت: این مهم باید به عنوان یک ظرفیت در شوراها مورد استفاده قرار گیرد.

نور صالحی با اشاره به اینکه نزدیک‌ترین طیف حاکمیتی به مردم شوراها هستند، افزود: مردم فارغ از وظیفه شوراها و محدوده اختیارات آن‌ها، حل بیشتر مشکلات را از شورا انتظار دارند.

کد خبر 754160

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.