اعتمادسازی میان مردم لازمه موفقیت شورای شهر است

رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان‌های کشور گفت: مردم باید اعتماد به شورا را در وجودشان احساس کنند تا مشارکت در برنامه‌های مدیریت شهری ارتقا پیدا کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از قم، جمشید عین بیگی امروز _ پنج‌شنبه بیست و هفتم اردیبهشت_ در دومین روز از در هفتاد و یکمین اجلاس مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان که به میزبانی شهر مقدس قم در ساختمان شهرداری مرکز برگزار شد، در جلسه کمیسیون تخصصی فرهنگی و اجتماعی این مجمع مشورتی اظهار کرد: باید مردم اعتماد به شورا را در وجودشان حس کنند.

وی افزود: امروزه سطح توقع مردم نسبت به گذشته بالا رفته و مسائل اقتصادی و معیشتی با سطح اعتماد مردم گره خورده است.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان‌های کشور تصریح کرد: شروع کار فرهنگی در حوزه مشارکت باید از دوران کودکی آغاز شود و قرارگاه فرهنگی در این زمینه تشکیل شود.

عین بیگی با اشاره به طرح نور و حمایت مدیریت شهری از این طرح عنوان کرد: طرح نور که در حال اجرا است به عنوان ضرورتی که امروز در جامعه اسلامی است، می‌خواهد الگوی جهان باشد.

وی ادامه داد: اقدامات اساسی در حوزه فرهنگی راه میانبر ندارد و باید نیازسنجی و سپس افکارسنجی شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی مجمع مشورتی رؤسای شوراهای اسلامی شهرهای مرکز استان‌های کشور با بیان اینکه اجرای طرح نور به صورت شعاری و تبلیغاتی بی فایده است، تصریح کرد: با قوه قهریه نمی‌توان طرح نور را اجرا کرد و باید در بستر نگاه فرهنگی این طرح را به صورت عملیاتی و میدانی اجرا کنیم.

عین بیگی گفت: در حوزه نشاط اجتماعی ظرفیت‌های زیادی در شهرها وجود دارد و کلیدواژه اساسی، مسجد است.

وی با تاکید بر اینکه لازم است ورزش همگانی و سبک زندگی سالم را در دستور کار قرار دهیم اضافه کرد: رویدادهای شهری با محوریت مناسبت‌های ملی و مذهبی و انقلابی عاملی برای افزایش نجات اجتماعی است.

کد خبر 754152

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.