طرح جامع فرونشست زمین اصفهان در حال بررسی و تدوین است

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: برای توسعه و ایجاد شهری پایدار و ارائه خدمات به شهروندان بین مسئولان و فعالان آن حوزه و اساتید دانشگاهی باید هم‌اندیشی داشته باشیم، در این راستا طرح جامع فرونشست زمین در اصفهان از جمله مواردی است که با هم‌اندیشی‌های انجام شده در حال بررسی و تدوین است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، منصور شیشه‌فروش امروز _پنجشنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در نشست تخصصی شهرگاه که با محوریت محیط زیست در تالار شهید بهشتی دانشگاه علوم پزشکی برگزار شد، اظهار کرد: مخاطرات طبیعی همچون سیل شهرهای بزرگ را تهدید می‌کند، بنابراین حفظ جان شهروندان، ایجاد خانه‌ای امن از نظر زیست‌محیطی برای شهروندان، ایجاد شهری پایدار و ایمن و هوشمند یکی از وظایفی است که مدیریت شهری در شهرها بر عهده دارد و مهم است که این موضوعات مورد توجه قرار گیرد.

وی افزود: در تلاش هستیم تا شهروندان در محیطی سالم، بدون دغدغه، امن و بهداشتی به‌صورت پایدار زندگی کنند، البته که باید به مدیریت شهری برای پاسداشت اهداف مذکور کمک کنیم.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: در استان طرح‌های بالادستی بسیاری از جمله طرح جامع آمایش سرزمین را داریم که مشخص کرده است توسعه شهرها و جهت‌گیری توسعه در شهرها به چه سمتی باید شکل گیرد، زیرا مهم است که متناسب با توان هر سرزمینی توسعه شکل گیرد.

شیشه‌فروش ادامه داد: مهم است بررسی کنیم توان هر سرزمین در چه زمینه‌ای است؛ امکان دارد یک منطقه در حوزه صنایع دستی و گردشگری امکان توسعه داشته باشد، در حالی که منطقه دیگری در حوزه صنعت موقعیت خوبی برای توسعه دارد.

وی تاکید کرد: برای توسعه و ایجاد شهری پایدار و ارائه خدمات به شهروندان بین مسئولان و فعالان آن حوزه و اساتید دانشگاهی باید هم‌اندیشی داشته باشیم، در این راستا طرح جامع فرونشست زمین در اصفهان از جمله مواردی است که با هم‌اندیشی‌های انجام شده در حال بررسی و تدوین است.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: طرحی برای پیشگیری از آب‌گرفتگی و هدایت آب‌های سطحی شهر تهیه شده و قرار است که تمام مناطق شهر و سازمان‌ها بر اساس نتایج مطالعات اجرای طرح‌های پیشگیری از آبگرفتگی را در شهر اصفهان اجرایی کنند.

شیشه فروش با بیان اینکه مباحث زیست‌محیطی از جمله آلودگی هوا، کانون‌های فعال ریزگرد و کم‌آبی در اصفهان هم از جمله مواردی است که نیاز به همکاری و هم‌اندیشی با دانشگاهیان دارد، عنوان کرد: طی سال گذشته حدود ۲۰۴ روز هوای آلوده داشتیم، همچنین در طول تابستان حدود ۵۳ روز هوای آلوده به دلیل وجود کانون‌های ریزگرد و گرد و غبار را داشته‌ایم، همچنین تغییرات اقلیمی و گرمایش زمین نیز از جمله مواردی است که باید بررسی شود تا شاهد بروز مشکلات جدی به‌دلیل مخاطرات جوی همچون سیل نباشیم.

وی با اشاره به لزوم ایجاد حمل‌ونقل سالم در شهر تاکید کرد: موضوعاتی از جمله استانداردسازی و رفع خطر از ساختمان‌های آسیب‌پذیر، بازار و ابنیه تاریخی در برابر آتش‌سوزی و آمادگی برای مقابله با مخاطرات بهداشتی و بیماری‌های فراگیر همچون شیوع کرونا ویروس نیز مورد توجه است و باید برنامه‌های پیشگیری و کنترل آن را بررسی و تدوین کنیم، در این راستا جایی موفق خواهیم بود که از ظرفیت‌های علمی دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی کمک بگیریم.

کد خبر 754118

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.