حفظ روحیه جهادی، زمینه‌ساز موفقیت‌های کلان در کشور است

نماینده ولی فقیه در آذربایجان غربی و امام جمعه ارومیه در دیدار با رئیس جهاددانشگاهی، حفظ روحیه جهادی، معنویت و خداوباوری در بین مدیران و اعضای این نهاد را زمینه‌ساز موفقیت‌های کلان در آینده کشور دانست.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی و به نقل از روابط عمومی دفتر نماینده ولی فقیه در استان، حجت‌الاسلام سیدمهدی قریشی، امروز _پنج‌شنبه بیست‌وهفتم اردیبهشت_ در دیدار با رئیس جهاد دانشگاهی کشور با اشاره به اینکه جهاد دانشگاهی از ابتدای تشکیل همواره یکی از نهادهای بسیار مؤثر در دانشگاه در زمینه‌های علمی و فرهنگی بوده است، اظهار کرد: توفیقات این نهاد انقلابی مایه مباهات و افتخاری برای کشور است.

وی با بیان اینکه نام جهاد دانشگاهی، یادآور دستاوردهای خوب در حوزه‌های مختلف است، افزود: امیدوارم خدمات جهادگران بتواند مسائل اساسی کشور را حل کند که در این صورت کشور بیمه خواهد شد.

نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان غربی با بیان اینکه معتقدم موفقیت جهاد دانشگاهی در حفظ روحیه جهادی، صداقت، پاکی، اخلاص، معنویت و آرمان‌هایی است که باعث شکل‌گیری این نهاد شد، گفت: جهاد دانشگاهی به خوبی رسالت خود را حفظ کرده است و اجازه ندهید این اصالت از بین برود و باید این روحیه به نسل‌های آینده‌ای که در جهاد دانشگاهی مشغول می‌شوند، نیز منتقل شود.

قریشی با بیان اینکه کارهای پژوهشی در مجموعه‌های دیگری نیز انجام می‌شود، عنوان کرد: اما اینکه جهاد دانشگاهی با کمترین زمان به موفقیت‌هایی دست پیدا کرده، نتیجه وجود معنویات در این نهاد است.

وی با ابراز تأسف از اینکه گاهی زمان باعث از بین رفتن حساسیت دینی و معنوی در برخی مجموعه‌ها و افراد می‌شود، تصریح کرد: این تغییر و وابسته شدن به مادیات و مظاهر دنیوی باعث متضرر شدن می‌شود، در حالی که که حفظ معنویت و اخلاص باعث نصرت الهی می‌شود.

قریشی با اشاره به مضمون خطبه‌ای از امیرمومنان (ع) در نهج‌البلاغه ادامه داد: جهان ارتباط خود را با ما نسبت به اعمال ما تنظیم کند، اگر بندگان کار خلاف انجام دهد، خدا رحمت خود را محدود می‌کند، اما اگر معنویت و تقوا و خداترسی را رعایت کنیم، خدا مشکلات علمی ما را نیز حل می‌کند.

کد خبر 754078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.