با غذاهای کم‌کربوهیدرات برای کاهش چربی شکم آشنا شوید

مصرف غذاهای کم‌کربوهیدرات همچون تخم‌مرغ، انواع توت‌ها، فلفل دلمه‌ای، چربی‌های سالم، نارگیل، پروتئین‌های بدون چربی و دانه چیا متابولیسم را افزایش می‌دهد و موجب بهبود فرایند کاهش وزن می‌شود.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، پیروی از رژیم غذایی کم‌کربوهیدرات علاوه بر اینکه به بهبود فرایند کاهش وزن کمک می‌کند و متابولیسم را افزایش می‌دهد، بلکه خطر بروز بیماری‌هایی همچون حمله قلبی، فشار خون بالا و دیابت را کاهش می‌دهد، این نوع رژیم غذایی به از بین بردن کالری اضافی و کنار گذاشتن عادت‌های غذایی ناسالم کمک می‌کند، زیرا مواد غذایی کم‌کربوهیدرات سرشار از پروتئین هستند و به سوزاندن سریع‌تر چربی‌ها و سرکوب اشتها کمک می‌کنند و باعث می‏‌شوند احساس سیری بیشتری داشته باشید، در ادامه به معرفی چند غذای کم‌کربوهیدرات می‌پردازیم که به کاهش چربی شکم کمک می‌کند:

تخم‌مرغ

تخم‌مرغ کربوهیدرات کمی دارد، اما سرشار از پروتئین و چربی‌های سالم است، زمانی که در وعده صبحانه از تخم‌مرغ استفاده کنید، انرژی مورد نیاز بدن تأمین می‏‌شود و احساس سیری می‌کنید.

توت‌ها

انواع توت‌ها از‬ جمله‬ شاه توت‬ و‬ توت فرنگی سرشار از پلی فنول‌ها هستند و سیستم ایمنی بدن را تقویت می‌کنند؛ همچنین، مانع بروز آلرژِی‌ها و بعضی از انواع بیماری‌ها می‏‌شود و به فرایند کاهش وزن کمک می‌کند؛ توت‌ها حاوی نوعی فلاونوئید هستند که به مبارزه با سرماخوردگی و عفونت‌های تنفسی کمک می‌کند.

فلفل دلمه‌ای

فلفل دلمه‌ای سرشار از ویتامین C است و مقدار کمی کربوهیدرات دارد، همچنین منبع غنی آهن است و از کم‌خونی جلوگیری می‌کند؛ علاوه بر این، فلفل دلمه‌ای پرخوری را تا حد زیادی کنترل می‌کند و موجب بهبود فرایند کاهش وزن می‎‌شود.

چربی‌های سالم

مصرف چربی‌های سالم همچون آجیل، دانه چیا و روغن زیتون متابولیسم را بالا می‌برد و موجب افزایش چربی‌سوزی می‏‌شود، این مواد غذایی باعث ایجاد حس سیری می‏‌شود و به مدیریت وزن کمک می‌کند.

نارگیل

نارگیل حاوی فیبر زیادی است که باعث می‌‏شود وزن بدن کنترل شود، اسیدهای چرب با زنجیره متوسط آن باعث افزایش متابولیسم و کاهش وزن می‌شود.

پروتئین‌های بدون چربی

غذاهایی همچون ماست، لوبیا و عدس نه تنها احساس سیری القا می‌کنند، بلکه بر سطح قند خون بدن نیز تأثیر مثبتی دارند، این منابع پروتئینی به کاهش التهاب، کنترل سطح گلوکز و حفظ کلسترول بهینه خون کمک می‌کند.

دانه چیا

دانه چیا کلسترول و گلوتن ندارد، بلکه سرشار از پروتئین و کلسیم است و از عملکرد متابولیک سالم پشتیبانی می‌کند.

کد خبر 754014

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.