آخرین وضعیت بارش باران در استان‌ها / ورود سامانه بارشی جدید به کشور

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به پیش‌بینی رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، بارش تگرگ طی ۲۴ ساعت آینده، از ورود سامانه بارشی جدید به کشور خبر داد.

صادق ضیائیان در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به آخرین وضعیت جوی در کشور اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده در نیمه شمالی آذربایجان غربی و آذربایجان شرقی، اردبیل، استان‌های ساحلی دریای خزر، ارتفاعات البرز، خراسان شمالی، خراسان رضوی، ارتفاعات سمنان، نیمه شمالی خراسان جنوبی، بعضی مناطق فارس، بوشهر، کرمان، یزد و خوزستان، جنوب و شرق اصفهان، چهارمحال و بختیاری، کهگیلویه و بویراحمد، رگبار، رعدوبرق، وزش باد شدید موقت و در مناطق مستعد، بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه سامانه بارشی در جنوب و جنوب شرق تضعیف می‌شود و در سایر مناطق ذکر شده فعالیت آن ادامه خواهد داشت، روز شنبه نیز در سواحل دریای خزر، شمال شرق و بعضی مناطق استان اردبیل و نوار شرقی کشور، بارش پراکنده و وزش باد شدید انتظار می‌رود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا تصریح کرد: یکشنبه با ورود سامانه بارشی از شمال غرب، بارش در شمال غرب و غرب سواحل دریای خزر رخ خواهد داد و در بعضی مناطق شرقی کشور و ارتفاعات البرز، رگبار پراکنده، گاهی همراه با وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود.

ضیائیان ادامه داد: دوشنبه بارش پراکنده در شمال غرب و غرب سواحل ادامه خواهد داشت و طی سه روز آینده به تناوب در بیشتر مناطق به‌ویژه مرکز و نوار جنوبی کشور، وزش باد شدید رخ می‌دهد که در مناطق مستعد منجر به ایجاد گرد و خاک خواهد شد، همچنین طی سه روز آینده خلیج فارس و شرق دریای عمان و طی روزهای جمعه و شنبه، دریای خزر مواج است.

وی خاطرنشان کرد: وضعیت کنونی آسمان اصفهان، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۲۹ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد است و روز جمعه، صاف، از بعدازظهر افزایش ابر و گاهی وزش باد شدید با بیشینه ۳۰ و کمینه ۱۷ درجه سانتی‌گراد پیش‌بینی می‌شود.

کد خبر 754007

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.