از مأموریت ویژه فرامرزی به فرماندار ماکو تا تأکید بر ابقای استاندار آذربایجان‌غربی

وزیر کشور در سفر یک روزه خود به آذربایجان‌غربی در شهرستان‌های ماکو و ارومیه حضور پیدا کرد و پس از بازدید از گمرک بازرگان و شرکت در جلسات مختلف، چندین طرح خدمت‌رسانی را افتتاح کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان‌غربی، احمد وحیدی روز گذشته طی سفری یک روزه وارد آذربایجان‌غربی شد، وزیر کشور در این سفر ابتدا از تهران به صورت مستقیم وارد فرودگاه منطقه آزاد ماکو شد و با همراهی استاندار آذربایجان‌غربی و سایر مقامات کشوری، استانی و شهرستانی از بزرگترین باغ گردو و پسته خاورمیانه که در حال احداث است، بازدید کرد، این باغ گردو در مساحتی به متراژ دو هزار هکتار و با سطح اشتغال ۸۰۰ نفر در ماکو به بهره‌برداری خواهد رسید.

از مأموریت ویژه فرامرزی به فرماندار ماکو تا تأکید بر ابقای استاندار آذربایجان‌غربی

وحیدی در دومین ایستگاه سفر خود به شهر بازرگان رفت و از اداره کل گمرک مرزی بازرگان بازدید کرد، وی در بازدید از گمرک بازرگان ضمن گفت‌وگو با فعالان گمرک و مسافران در جریان روند فعالیت مرزنشینان و مشکلات موجود قرار گرفت و در جلسه‌ای که در گمرک بازرگان تشکیل شد، حضور پیدا کرد.

اعطای مأموریت ویژه به فرماندار ماکو

وزیر کشور در سفر خود به بازرگان طی دستوری فرماندار شهرستان ماکو را به عنوان نماینده تام‌الاختیار استاندار آذربایجان‌غربی برای حل مشکلات واردکنندگان کشنده‌های موجود در کشور ترکیه تعیین کرد و دستور ملاقات وی با استاندار آغری ترکیه را برای حل مشکلات را داد و اعلام کرد که کامیون‌هایی که ثبت سفارش شده اما تخصیص ارز نشده‌اند، می‌توانند به ایران وارد شوند.

از مأموریت ویژه فرامرزی به فرماندار ماکو تا تأکید بر ابقای استاندار آذربایجان‌غربی

ارومیه، دومین مقصد سفر وزیر کشور به آذربایجان‌غربی بود، وی در این راستا در جلسه شورای اجتماعی که در استانداری برگزار شد، حضور پیدا کرد و به طرح مباحثی پرداخت که از مهمترین آن‌ها می‌توان به تلاش برای چاره‌اندیشی در راستای رفع حاشیه‌نشینی، تهیه نقشه جامع و استانی کاهش آسیب‌های اجتماعی، کودکان کار، طلاق، اعتیاد و رشد و جوانی جمعیت اشاره کرد.

وحیدی در رابطه با حاشیه‌نشینی و شناسایی ۳۴۰ محله در سطح کشور اظهار کرد: بر اساس برنامه و تکلیف تا پایان دولت سیزدهم به طور معناداری مشکلات حاشیه‌نشینی را در سطح کشور رفع خواهیم کرد.

وزیر کشور سپس با حضور در سطح محلات مختلف ارومیه اقدام به افتتاح طرح‌های عمرانی در حوزه ورزشی، بهداشتی و خدماتی کرد.

افتتاح ۶ پروژه خدماتی، ورزشی و بهداشتی با اعتباری بیش از ۱,۷۰۰ میلیارد ریال

آغاز فعالیت سه سالن ورزشی تخصصی، مقصد اول وزیر کشور در افتتاح طرح‌های عمرانی جدید بود، این سه سالن شامل سالن‌های ورزشی تخصصی جانبازان و توان‌یابان، ناشنوایان، نابینایان و کم‌بینایان شهرستان ارومیه بود که با ۱۰۵ میلیارد تومان اعتبار به روز شده بودند.

وحیدی در دومین مقصد برای افتتاح طرح‌های عمرانی وارد محله حاشیه‌نشین کوی سالار شد و پایگاه خدمات اورژانس اجتماعی این منطقه را با اعتبار ۷۰ میلیارد ریال و با خدماتی چون رصد و پایش آسیب‌های اجتماعی و در معرض آسیب، خدمات مشاوره و مددکار افتتاح کرد.

از مأموریت ویژه فرامرزی به فرماندار ماکو تا تأکید بر ابقای استاندار آذربایجان‌غربی

بهره‌برداری از سالن چند منظوره مدیریت بحران آذربایجان‌غربی در زمینی به مساحت هزار و ۳۵ مترمربع و با هزینه کرد ۱۳ میلیارد تومان از دیگر دستاوردهای سفر وزیر کشور به ارومیه بود.

وحیدی در ادامه مرکز خدمات جامع سلامت ویژه سردار سلیمانی در ارومیه را افتتاح کرد، در این مرکز که ۲۵۰ میلیارد ریال برای آن هزینه شده است، خدماتی از قبیل اتاق‌های مراقبتی زنان و مردان، داروخانه مامایی، تزریقات و پانسمان، کلاس‌های آموزشی، دندانپزشکی، آزمایشگاه، اتاق واکسن و پایگاه اورژانس ارائه می‌شود.

همچنین آئین افتتاح سالن ورزشی با چمن مصنوعی شهید سعید شبان نیز با حضور وزیر کشور و استاندار آذربایجان‌غربی در ارومیه برگزار شد، برای این پروژه ۲۰۰ میلیارد ریال هزینه شده و شامل یک سالن و یک چمن مصنوعی است.

از مأموریت ویژه فرامرزی به فرماندار ماکو تا تأکید بر ابقای استاندار آذربایجان‌غربی

ایستگاه آخر وزیر کشور در افتتاح پروژه‌های عمرانی بریدن روبان آغاز فعالیت خانه مهارت شهید مهدی امینی بود، برای این خانه ۷۴۰ میلیارد ریال هزینه شده است و در آن کارگاه‌های آموزشی فناوری اطلاعات، صنایع دستی و طراحی و دوخت برگزار خواهد شد.

وحیدی در پایان سفر یک روزه خود به آذربایجان‌غربی و پیش از ترک این استان، بازدیدی نیز از مرکز نگهداری، درمان و کاهش آسیب معتادان امید مردان در ارومیه داشت.

تغییر استاندار آذربایجان‌غربی شایعه است

تغییر استاندار آذربایجان‌غربی که در روزهای اخیر در برخی محافل مطرح می‌شد، نیز در خلال سفر وزیر کشور به ارومیه و از سوی یکی از خبرنگاران مطرح شد، احمد وحیدی در رابطه با تغییر استاندار آذربایجان‌غربی اظهار کرد: استاندار توانمند، باکفایت و پرتلاش آذربایجان‌غربی با قدرت به کار خود ادامه می‌دهد.

وزیر کشور افزود: این حرف‌ها شایعه است و هیچ تغییری در مدیریت ارشد این استان نداریم.

از مأموریت ویژه فرامرزی به فرماندار ماکو تا تأکید بر ابقای استاندار آذربایجان‌غربی

کد خبر 753758

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.