پروژه‌های عمرانی شهرکرد بدون وقفه در حال اجرا است

شهردار شهرکرد در جریان بازدید خبرنگاران از پروژه‌های عمرانی این شهر به تشریح فعالیت مدیری شهری در سال ۱۴۰۲ و سال ‌جاری پرداخت و از اجرای بدون وقفه آن‌ها خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از چهارمحال و بختیاری، محمدحسین واحدیان در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران شهرکردی از پروژه‌های عمرانی این شهر که به مناسبت هفتمین سالروز نکوداشت روز شهرکرد انجام شد، اظهار کرد: شهرداری شهرکرد در سال گذشته ۱۹ دستگاه ماشین‌آلات سبک و سنگین جدید جهت استفاده در حوزه خدمات شهری، عمرانی و کنترل ترافیک و تجهیزات با اعتباری بالغ‌بر ۵۸ میلیارد تومان خریداری کرده است.

وی افزود: یک دستگاه آمبولانس، یک دستگاه تراکتور ۴۷۵، یک دستگاه بنز ۱۹۲۴، دو دستگاه هیوندای 651 HD، 3 دستگاه فوتون M4، دو دستگاه بنز ۲۶۲۴، دو دستگاه کامیون ۱۹۲۷، یک دستگاه بیل بکهو، یک دستگاه بیل چرخ مکانیکی، یک دستگاه پژو ۲۰۷ و یک دستگاه سواری هاچ بک هایم، یک دستگاه نمک‌پاش، یک دستگاه فلاسک آسفالت و یک دستگاه تانکر آب در سال گذشته خریداری شد.

شهردار شهرکرد از پیشرفت ۶۰ درصدی ورودی شرقی خبر داد و تصریح کرد: این پروژه به مساحت ۴۰۰۰ متر مربع و با اعتباری بالغ‌بر ۲۰ میلیارد تومان در سال گذشته آغاز شد و تاکنون ۵.۵ میلیارد تومان آن هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود تا اسفند سال جاری به بهره‌برداری برسد.

وی با اشاره به بازگشایی ادامه کمربندی ۱۵ خرداد افزود: این پروژه در مساحت ۱۵۰۰ متر در عرض ۳۵ متر در حال اجرا است که عملیات زیرسازی آن تکمیل شده و در مرحله عملیات جدول‌کاری است.

واحدیان با بیان اینکه این پروژه تاکنون ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است، افزود: عملیات زیرسازی به‌صورت امانی با اعتباری حدود پنج میلیارد تومان انجام شده و برای اجرای عملیات جدول‌بندی ۱۴ میلیارد تومان پیش‌بینی شده است.

وی از احداث ایستگاه آتش‌نشانی اقبال لاهوری خبر داد و اضافه کرد: این پروژه در زمینی به مساحت ۱۹۵۰ متر مربع و زیربنای ۲۵۰۰ متر مربع با اعتباری بالغ‌بر ۷۵ میلیارد تومان احداث خواهد شد.

شهردار شهرکرد اظهار کرد: این پروژه تاکنون ۱۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته و ۱۴ میلیارد تومان اعتبار برای آن هزینه شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان اسفند سال‌جاری تکمیل شود.

واحدیان در بازدید از پروژه بلوار فرهنگ نیز تصریح کرد: در راستای اتصال بلوار فرهنگ به دهکده المپیک پروژه‌ای به طول یک کیلومتر در حال اجرا است که در سال گذشته ۱۲ هزار متر مکعب عملیات کوه‌بری انجام شد، پروژه‌ای که با هدف ایجاد دسترسی به سایر معابر در راستای کاهش ترافیک در مرکز شهر به طول یک کیلومتر در حال اجرا است که تاکنون پیشرفت فیزیکی آن ۱۵ درصد برآورد شده است.

شهردار شهرکرد بیان کرد: در راستای اجرای این پروژه ۱۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون سه میلیارد تومان آن هزینه شده است.

واحدیان در بازدید از عملیات آسفالت‌ریزی در محله ۳۸ منظریه به اصحاب رسانه گفت: به دنبال آماده‌سازی منظریه و در راستای تسهیل در تردد شهروندان عملیات آماده‌سازی با اعتباری بالغ‌بر ۵۰ میلیارد تومان در حال انجام است.

وی افزود: بر اساس برنامه‌ریزی انجام شده حدود ۵۰ هزار مترمربع از معابر این محله آماده‌سازی خواهد شد که تاکنون ۲۰ میلیارد تومان برای آن هزینه شده است.

واحدیان در بازدید از نهالستان شهرداری شهرکرد نیز گفت: این نهالستان در ۱۵۵۰ متر مربع احداث شد که در حال حاضر در حال فعالیت است که در راستای احداث این گلخانه ۳.۵ میلیارد تومان هزینه شده است.

شهردار شهرکرد خاطرنشان کرد: یکی دیگر از پروژه‌های شهرداری شهرکرد اتصال جاده نمایشگاه به میدان حضرت قمربنی‌هاشم (ع) به طول سه کیلومتر در عرض ۶۰ متر در حال انجام عملیات زیرسازی است و تاکنون ۵۵ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

وی اضافه کرد: در راستای تکمیل این پروژه ۳۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که تاکنون هشت میلیارد و ۲۵۰ میلیون تومان آن هزینه شده است.

به گزارش ایمنا، به‌مناسبت هفتمین سالروز نکوداشت روز شهرکرد، جمعی از اصحاب رسانه و مطبوعات این شهر به همراه شهردار، اعضای شورای اسلامی و تعدادی از مدیران مجموعه مدیریت شهری از پروژه‌های عمرانی و خدماتی، ماشین‌آلات و تجهیزات شهرداری شهرکرد بازدید کردند.

بازدید از ۱۹ ماشین‌آلات و تجهیزات جدید شهرداری نخستین مقصد خبرنگاران بود، آن‌ها از بهسازی ورودی شرقی، کمربندی ۱۵ خرداد، احداث ایستگاه آتش‌نشانی اقبال لاهوری، انتهای بلوار فرهنگ، آسفالت منظریه و نهالستان بازدید کردند.

کد خبر 753757

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.