به‌زودی حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در مدار افتتاح قرار می‌گیرد

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه یکی از نیازهای شهروندان رفع آلودگی هوا و ترافیک شهری است، پروژه‌های بزرگی همچون خط دو مترو و حلقه چهارم ترافیکی شهر در حال اجرا است، گفت: حلقه چهارم ترافیکی شهر به‌زودی در مسیر افتتاح قرار می‌گیرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، سیدعلی معرک‌نژاد در برنامه رادیویی «صدای شهر» با بیان اینکه در این دوره مدیریت شهری، رویکرد مدیریت بر اساس گفتمان شهر زندگی بوده است، اظهار کرد: بی‌شک مردم اصفهان شعار «اصفهان من شهر زندگی» را شناخته باشند؛ بر اساس این گفتمان یکی از وظایف ما در مجموعه مدیریت شهری رفع ضروریات اولیه زندگی مردم است.

وی افزود: در راستای مأموریت‌های شهرداری و بر اساس اینکه زیست‌پذیری و احساس آن را در شهر ارتقا دهیم، با توجه به اینکه یکی از نیازهای مردم رفع آلودگی هوا و ترافیک شهری است، پروژه‌های بزرگی همچون خط دو مترو و حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان در حال اجرا است.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با اشاره به خط دو متروی این کلان‌شهر تصریح کرد: این پروژه با تاکید مدیریت شهری در اولویت قرار گرفته، در حالی که خط یک مترو با گذشت ۱۷ سال همچنان تکمیل نشده است.

معرک‌نژاد تصریح کرد: فاز نخست خط دو متروی اصفهان در مدت زمان معقول‌تری از محله دارک به‌عنوان یکی از محلات کمتر برخوردار شهر تا میدان قدس به‌صورت آزمایشی تا پایان سال در اختیار مردم قرار خواهد گرفت.

وی با اشاره به پروژه حلقه چهارم ترافیکی شهر اصفهان گفت: این پروژه نیز به‌صورت ویژه در حال اجرا است و به‌زودی در مسیر افتتاح قرار می‌گیرد.

مدیرکل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری اصفهان با بیان اینکه بعضی پروژه‌ها ریز است، اما تأثیرگذاری بالایی در رفع معضل ترافیک و آلودگی هوای شهر دارند، تصریح کرد: پروژه‌های با هزینه بالا و دردسر زیاد ممکن است از نظر بعد رسانه‌ای و ظاهر در نظر مردم خیلی بزرگ به حساب نیایند، اما گره‌های کوری همچون اصلاح هندسی معابر که چندین سال است گریبان شهر را گرفته و کمتر به آن پرداخته شده است، می‌تواند تأثیر بسزایی در رفع ترافیک و آلودگی هوا داشته باشد.

وی ادامه داد: یکی از پروژه‌هایی که در این دوره از مدیریت شهری بر آن تمرکز شد و از جمله گره‌های کور چندین ساله شهر بود که می‌تواند تأثیر مثبتی در کاهش ترافیک و آلودگی ناشی از حرکت خودروها بگذارد، تعریض بزرگراه شهید خرازی است که در چهار فاز تعریف شد و تاکنون سه مرحله آن به پایان رسیده است.

معرک‌نژاد اظهار کرد: بهره‌برداری از تقاطع غیرهمسطح اتصال خیابان صاحب روضات به بهستان در راستای توجه به دغدغه‌های زیست محیطی شهروندان در قالب سی‌وسومین ویژه‌برنامه «به احترام مردم اصفهان» انجام شد و به‌زودی عملیات فاز چهارم و نهایی آن را آغاز خواهیم کرد.

وی با بیان اینکه پروژه مذکور در اجرا و مباحث تکنیکی فرایند منحصر به‌فردی در نوع خود داشته است و با توجه به ویژگی‌های خاص این پل، چندین سال به لحاظ فنی مورد بررسی قرار گرفته است، اما به تشخیص متخصصان امکان اجرایی نداشته است، افزود: این پروژه در دوره ششم مدیریت شهری با همکاری متخصصان اهل فن و همکاری نیروی انتظامی و پلیس راهور به مرحله اجرا در آمد تا گره‌ای از مشکلات کور شهر باز کند.

کد خبر 753696

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • IR ۱۵:۳۶ - ۱۴۰۳/۰۲/۲۷
    1 0
    اگه عرضه دارین زاینده رود را بر گردانید