از اعلام زمان پرتاب نخستین ایرانی به فضا تا روند صعودی حمایت از زوجین نابارور

ایمنا از اعلام زمان پرتاب نخستین انسان ایرانی به فضا، کاهش روند نزولی نرخ موالید در سال گذشته، روند صعودی حمایت از زوجین نابارور با همکاری بیمه سلامت و مؤسسات درمانی، افزایش شانس المپیکی شدن در ورزش پینگ‌پنگ و تأمین حداکثری برق صنایع انرژی‌بر در تابستان در بسته خبر خوش می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوش به سراغ اعلام زمان پرتاب نخستین انسان ایرانی به فضا می‌رویم، در ادامه نیز به مناسبت فرا رسیدن هفته ملی جمعیت، خبری در خصوص‏‬ کاهش روند نزولی نرخ موالید در سال گذشته مطرح شده است، همچنین شناسایی ۷۵ هزار زوج نابارور توسط بیمه سلامت، افزایش شانس المپیکی شدن در ورزش پینگ‌پنگ و تأمین حداکثری برق صنایع انرژی‌بر در تابستان نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

از  اعلام زمان پرتاب نخستین انسان ایرانی به فضا تا  روند صعودی حمایت از زوجین نابارور

اعلام زمان پرتاب نخستین انسان ایرانی به فضا

حسن سالاریه، رئیس سازمان فضایی ایران گفت: زیست فضایی از سال گذشته احیا و کپسول زیستی با قابلیت جرمی ۵٠٠ کیلوگرم پرتاب شد و عملیات انجام داد، همچنین قرارداد کپسول زیستی با جرم ۱۵٠٠ کیلوگرم بسته شد که با پرتاب آن امکان پرتاب موجود زنده در قامت انسان نیز فراهم می‌شود.

وی افزود: یکی از نقاط عطف برنامه فضایی، پرتاب ماهواره‌های بخش خصوصی در سال آینده است، در سال آینده بین پنج تا هفت پرتاب به فضا خواهیم داشت.

از  اعلام زمان پرتاب نخستین انسان ایرانی به فضا تا  روند صعودی حمایت از زوجین نابارور

روند کاهش جمعیت در ایران کند شد

حسین فرشیدی، معاون بهداشت وزیر بهداشت بیان کرد: در سال ۱۴۰۱ نسبت به ۱۴۰۰، ۴۰ هزار نفر تولد کمتری داشتیم، اما در سال ۱۴۰۲ روند نزولی نرخ موالید کاهش و به ۱۷ هزار تولد رسید، همچنین در دو سال اخیر جلوی کاهش جمعیت گرفته شده و در سال ۱۴۰۲ سن زایمان مادران پایین‌تر آمده است.

صابر جباری، مسئول دبیرخانه قرارگاه جوانی جمعیت وزارت بهداشت نیز پیش از این گفت: پس از اجرای قانون حمایت از خانواده از سال ۱۴۰۰ تا سال ۱۴۰۲ روند کاهش موالید در کشور با شیب کمتری ادامه یافت که امیدوار هستیم در سال ۱۴۰۳ این رقم افزایشی شود، سیاست گذاری بر فرزندآوری در دو سال اول ازدواج است، زیرا فرزندآوری در دو سال اول ازدواج موجب تشخیص به هنگام ناباروری و درمان مؤثر آن خواهد شد.

از  اعلام زمان پرتاب نخستین انسان ایرانی به فضا تا  روند صعودی حمایت از زوجین نابارور

شناسایی ۷۵ هزار زوج نابارور توسط بیمه سلامت / ‏‬ روند صعودی حمایت از زوجین نابارور با همکاری بیمه سلامت و مؤسسات درمانی

محمد اسماعیل کاملی، مدیرکل دفتر خدمات تخصصی سازمان بیمه سلامت ایران با اشاره به شناسایی ۷۵ هزار زوج نابارور توسط این سازمان گفت: حمایت از زوجین نابارور با همکاری بیمه سلامت و مؤسسات درمانی روند صعودی دارد.

وی تصریح کرد: قشر عظیمی از جامعه به لحاظ منابع امکان بهره‌مندی از خدمات درمان ناباروری را ندارند، با تصویب قانون جوانی جمعیت، حمایت‌های بیمه‌ای و خدمات مؤسسات درمانی از جمله رویان و ابن‌سینا بخش بزرگی از مشکلات این افراد مرتفع شده است، بدون تردید با دستورالعمل سال گذشته در شورای عالی بیمه و در نظر گرفتن بسته خدمتی شرایط خدمت‌رسانی به بیمه شدگان بهتر شده است و امیدوار هستیم این مسیر در سال جاری نیز ادامه پیدا کند.

افزایش شانس المپیکی شدن نوشادعالمیان با صعود در رنکینگ جهانی

افزایش شانس المپیکی شدن نوشاد عالمیان با صعود در رنکینگ جهانی

جدیدترین رنکینگ فدراسیون جهانی تنیس روی میز منتشر شد و نوشاد عالمیان با صعودی ۱۷ پله‌ای در جایگاه ۵۱ دنیا قرار گرفت و شانس خود را برای کسب سهمیه المپیک از طریق رنکینگ بالا برد، در این رنکینگ امیرحسین هدایی شش پله سقوط کرد و در مکان ۱۳۷ دنیا جای گرفت، نیما عالمیان بدون تغییر مکان ۱۷۲ دنیا را به خود اختصاص داد و امیر مهدی کشاورزی با یک پله سقوط در مکان ۱۹۲ جهان جای گرفت.

در بخش بانوان نیز الینا رحیمی در مکان ۲۶۷ دنیا قرار گرفته است، مهشید اشتری نماینده کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک در جایگاه ۳۴۷ جهان قرار گرفت و ندا شهسواری دیگر نماینده پینگ‌پنگ کشورمان در مسابقات گزینشی المپیک، مکان ۳۹۵ دنیا را به خود اختصاص داده است.

در رده سنی زیر ۱۵ سال، بنیامین فرجی همچنان جایگاه نخست نوجوانان جهان را در اختیار دارد و فراز شکیبا رتبه چهارم برترین‌های دنیا در رده سنی زیر ۱۳ ساله‌ها را به خود اختصاص داده است.

تامین حداکثری برق صنایع انرژی‌بر در تابستان/ رشد ۱۱ درصدی تولید سیمان در سال گذشته

تأمین حداکثری برق صنایع انرژی‌بر در تابستان / ‏‬ سعی بر کاهش قابل توجه مصرف برق در بخش خانگی داریم

علی‌اکبر محرابیان، وزیر نیرو با اشاره به اینکه سیاست وزارت نیرو این است که در فصل گرم سال جاری نیز حداکثر برق ممکن را برای صنایع انرژی‌بر تأمین کند، گفت: در سال جاری علاوه بر اجرای برنامه‌های متنوع برای مدیریت مصرف، واحدهای نیروگاهی جدیدی وارد مدار خواهد شد که در مجموع به افزایش ظرفیت برق تحویلی به بخش‌های مولد کمک خواهد کرد.

وی با اشاره به اینکه وزارت نیرو تلاش می‌کند مصرف برق در بخش‌های غیر مولد مانند بخش خانگی به صورت ارادی کاهش یابد، افزود: در بخش خانگی علاوه بر حفظ پاداش‌های جذاب سال گذشته، برنامه‌های ویژه‌ای در فصل گرم سال جاری در نظر گرفته شده است که از جمله آن برگزاری مسابقات ویژه با اعطای جوایز نفیس همانند صدها خودرو و ده‌ها هزار لوازم خانگی است که امیدوار هستیم در چارچوب این اقدام شاهد کاهش قابل توجه مصرف برق در بخش خانگی البته به صورت ارادی باشیم.

کد خبر 753674

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.