وجود ۵۴۶ سازمان مردم نهاد در کردستان

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان گفت: ۵۴۶ سازمان مردم نهاد در استان کردستان وجود دارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کردستان و به نقل از روابط عمومی استانداری کردستان، مهدی رمضانی امروز _سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت_ در نشست هم‌اندیشی با سازمان‌های مردم نهاد و فعالان اجتماعی کردستان که در سالن شهدای گمنام استانداری برگزار شد، اظهار کرد: ۵۴۶ سازمان مردم نهاد در استان کردستان وجود دارد که هم به لحاظ تعداد و هم کیفیت عملکرد آن‌ها، جز استان‌های ممتاز کشور هستیم.

وی با تاکید بر اینکه در سال جاری از حداکثر ظرفیت سازمان‌های مردم نهاد دغدغه‌مند استفاده خواهیم کرد، افزود: برخی از افراد عنوان سازمان مردم نهاد را یدک می‌کشند و فعالیتی در این حوزه ندارند که این افراد توسط شورای توسعه و حمایت از تشکل‌های غیر دولتی پالایش خواهند شد.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان با بیان اینکه عمل، پاشنه آشیل جامعه امروز ماست، خاطرنشان کرد: یکی از اولویت‌های مهم ما در سال ۱٤۰۳، ورود جدی به مسائل حوزه اجتماعی استان خواهد بود چرا که طراحی و اجرای دقیق فعالیت‌های این حوزه، آورده‌های محسوسی در حوزه‌های سیاسی و امنیتی استان مشاهده خواهیم کرد.

رمضانی بر ارزیابی عملکرد مدیران و دستگاه‌های اجرایی استان تاکید کرد و گفت: برخی از مدیران ضعف عملکردی دارند که باید ترمیم شود در غیر این صورت جایگزینی در دستور کار قرار می‌گیرد.

وی تصریح کرد: سازمان‌های مردم نهاد می‌توانند از ظرفیت‌های حقوقی برای نظارت بر عملکرد دستگاه‌های اجرایی استفاده کرده و کم کاری و نارضایتی‌های مردمی را به مراجع ذیربط در استانداری اعلام و ما را در ارزیابی و رصد عملکرد مسئولان یاری دهند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار کردستان بر لزوم مجهز بودن به دانش کار، به عنوان اولویت کاری سمن‌ها تاکید کرد و گفت: ریشه بسیاری از مسائل اجتماعی، مسئله اقتصاد است بنابراین باید رونق اقتصادی و ترغیب مردم در جهت مشارکت در تحقق شعار در دستور کار همه ما قرار بگیرد.

رمضانی با اشاره به اینکه آسیب‌های اجتماعی فقط مختص به حاشیه شهرها نیست، افزود: باید انجمن‌های دغدغه‌مند و پای کار به صورت جدی به آسیب‌های اجتماعی همچون اعتیاد، خودکشی، بزهکاری و… ورود و وارد عمل شوند، قطعاً این انجمن‌ها از طرف ما حمایت خواهند شد.

وی با تاکید بر اینکه استان کردستان در کلام رئیس جمهور به عنوان استان تمدنی معرفی شده که نشان از عمق و ضخامت ریشه‌های فکری و فرهنگی مردمان این دیار دارد، خاطرنشان کرد: باید از این فرصت برای شکل‌گیری اعتماد متقابل میان مردم و دولت استفاده کرد.

گفتنی است؛ در این جلسه که با هدف هم‌اندیشی، طرح مسائل و مشکلات جامعه برگزار شد، تعدادی از مدیران سازمان‌های مردم نهاد کردستان ضمن طرح مشکلات و مطالبات جامعه هدف خود، به تبادل نظر و ارائه پیشنهاداتی در راستای پیشبرد هدف اصلی سمن‌ها پرداختند.

کد خبر 753673

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.