حاشیه‌نشینی ناشی از بی‌توجهی به توسعه شهرنشینی است

وزیر کشور در ارومیه گفت: حاشیه‌نشینی فرهنگی، اجتماعی یا از نوع مسکن، ناشی از بی‌توجهی‌ها به توسعه شهرنشینی است و درصورت توجه، این موضوع، می‌تواند حل‌وفصل ‌شود.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از آذربایجان غربی، احمد وحیدی در شورای اجتماعی آذربایجان غربی با تاکید بر چاره‌جویی برای کاهش آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه اظهار کرد: نقشه جامعی در این باره در کشور تدوین شده است تهیه نسخه استانی این نقشه باید در آذربایجان غربی در دستور کار قرار گیرد.

وی با اشاره به ضرورت کاهش معنادار آسیب‌های اجتماعی افزود: با همکاری نهادها و گروه‌های مردمی و روحانیت که با وجدان‌های بیدار خود نمی‌پسندند که جوانان اسیر آسیب‌های اجتماعی شوند، می‌توان برنامه‌ها و اقدامات را طرح‌ریزی و اجرا کرد.

وزیر کشور با اشاره به نقش اشتغال در کاهش آسیب‌های اجتماعی، تصریح کرد: داشتن شغل و اشتغال پایدار، ریشه بسیاری از مشکلات را در جامعه از بین می‌برد و آسیب‌های اجتماعی را کاهش می‌دهد.

وحیدی اعتیاد و طلاق را یکی از مهم‌ترین آسیب‌های اجتماعی دانست و بیان کرد: اعتیاد و طلاق، ریشه بسیاری از مشکلات است و به‌عنوان آسیب جدی اجتماعی، زمینه از هم پاشیدن بنیان خانواده‌ها را فراهم می‌سازند.

وی با اشاره به معضل حاشیه‌نشینی یادآور شد: حاشیه‌نشینی فرهنگی، اجتماعی یا از نوع مسکن، ناشی از بی‌توجهی‌ها به توسعه شهرنشینی است و در صورت توجه، به این موضوع می‌تواند حل‌وفصل شود.

وزیر کشور در ادامه با بیان اینکه در حوزه حاشیه‌نشینی، ۳۴۰ محله در سطح کشور شناسایی شده است، افزود: بر اساس برنامه و تکلیف تا پایان دولت سیزدهم به‌طور معناداری مشکلات حاشیه‌نشینی را در سطح کشور رفع خواهیم کرد.

وحیدی با اشاره به ضرورت ایجاد شبکه دائمی نظارت بر معتادان اظهار کرد: معتادان متجاهر پس از انجام امور لازم و ترک اعتیاد، نباید دوباره به این سمت برگردند و نظارت دقیق در این باره ضروری است.

وی اضافه کرد: ریشه‌های توجه به اعتیاد باید خشکانده شود و در این باره همه نهادهای مسئول توجه ویژه داشته باشند.

وی در ادامه با تاکید بر رفع معضل تکدی‌گری و کودکان کار خیابانی، افزود: برای جمع‌آوری هر نوع کودک کار خیابانی و تکدی‌گری در کل کشور برنامه‌ریزی شود تا این پدیده برای همیشه خاتمه پیدا کند، همچنین توجه ویژه شهرداری‌ها برای رفع این معضلات در شهرها ضروری است.

وحیدی با اشاره به کاهش نرخ رشد جمعیت در کشور، گفت: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری به موضوع جلوگیری از کاهش رشد جمعیت، موضوعات مختلف از جنبه‌های مختلف بررسی و فرزندآوری و کاهش نرخ طلاق مورد توجه ویژه قرار گیرد و برای آن برنامه‌ریزی گسترده شود.

کد خبر 753639

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.