هزینه جابه‌جایی یک مسافر در شهر زنجان ۱۶ هزار تومان است

رئیس سازمان حمل‌ونقل و مسافر شهرداری زنجان گفت: آنالیز جابه‌جایی یک مسافر در شهر زنجان حدود ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از زنجان، داوود نوری، امروز_ سه‌شنبه بیست‌وپنجم اردیبهشت- در جلسه علنی شورای شهر زنجان با بیان اینکه طبق استانداردی که وزارت کشور ابلاغ کرده است آنالیز جابه‌جایی یک مسافر در شهر زنجان حدود ۱۶ هزار و ۱۵۰ تومان است، اظهار کرد: با وجود این موضوع در حال حاضر ما فقط چهار هزار تومان کرایه از مردم می‌گیریم و با توجه به تورمی که به وجود آمده است، امید به پرداخت یارانه داریم.

وی با یادآوری اینکه در بخش خصوصی یک میلیون و ۶۰۰ هزار تومان هزینه اتوبوس‌های شخصی است که اگر ۲۶ روز کار کنند، ۴۶ میلیون و ۹۰۰ هزار تومان خواهد شد، گفت: اگر یک اتوبوس ۲۰۰ نفر را جابه‌جا کند، با چهار هزار تومان ماهیانه ۲۰ میلیون و ۸۰۰ هزار تومان درآمد آنها خواهد شد که اگر این‌طور پیش برویم، شهرداری باید مابقی را بدهد.

سعید نجفی، رئیس کمسیون حمل‌ونقل شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه با اشاره به اینکه قبلاً اتوبوسرانی اتوبوس زیادی داشت اما در حال حاضر به حالت احتضار درآمده است، تصریح کرد: این اتوبوس‌ها زمانی که اتوبوسرانی مشکل داشت، خدمت‌رسانی کرده‌اند پس درست نیست که الان آنها را کنار بگذاریم.

وی با بیان رانندگان اتوبوس قشر مرفهی نیستند، پس نباید آنها را کنار بگذاریم، تصریح کرد: در حال حاضر بخش خصوصی در مسیرهای پر مسافر فعالیت دارد تا ضرر نکنند.

نجفی با پرداختن به این مسئله که قبلاً یک‌بهم‌ریختگی در حمل‌ونقل شهر زنجان رخ داده بود که شاهد قهر مسافران بوده‌ایم، اذعان کرد: با نوسازی ناوگان، مسافر برگشته است، پس نباید دوباره اقدامی شود که مسافران قهر کنند.

حسن عیوضی‌زاده معاون اداری مالی شهرداری زنجان نیز در ادامه این جلسه با بیان اینکه در حال حاضر ناوگان حمل‌ونقل توسعه پیدا کرده است، اظهار کرد: در برهه فعلی نیز شاهد کاهش مسافر مانند آنچه در ایام کرونا رخ داد هستیم.

وی با یادآوری اینکه باوجود کاهش مسافر در شرایطی نیستیم که همه اتوبوس‌ها را حذف کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر اتوبوس‌ها در حال ضرر کردن هستند و به سمتی می‌روند که از ناوگان خارج شوند.

کد خبر 753539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.