گزارش تخلف وزارت نفت دولت قبل به قوه قضاییه ارسال شد

گزارش کمیسیون انرژی در مورد اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع‌آوری گازهای مشعل در دولت قبل با رای موافق نمایندگان مجلس شورای اسلامی به قوه قضاییه ارسال شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، نمایندگان مجلس شورای اسلامی در جلسه علنی امروز _سه‌شنبه ۲۵ اردیبهشت_ گزارش کمیسیون انرژی در خصوص اجرای ناقص تکالیف قانونی مربوط به جمع‌آوری گازهای همراه تولید نفت و مشعل را بررسی کرده و در نهایت براساس ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس با ارجاع این گزارش به قوه قضائیه جهت رسیدگی به تخلفات موافقت کردند.

مصطفی نخعی سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی ضمن قرائت این گزارش، تاکید کرد: کمیسیون انرژی با برگزاری جلسات متعدد و انجام بازدیدهای مکرر از مناطق نفت خیز و منطقه ویژه اقتصادی انرژی پارس، موضوع جمع‌آوری و بهره‌برداری از گازهای همراه را پیگیری نموده است.

بررسی‌های این کمیسیون حاکی از آن است که علی رغم صراحت احکام قانونی در بودجه سال ۱۳۹۲ کل کشور، برنامه پنج ساله ششم توسعه و قوانین بودجه سال‌های ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱ کل کشور در خصوص الزام وزارت نفت برای اجرای طرح‌های جمع‌آوری گازهای همراه، وزرا و مسئولان وقت از سال ۱۳۹۲ تاکنون به تکالیف مورد نظر قانون گذار در این زمینه عمل نکرده‌اند.

این مساله علاوه بر تخلف اداری، مصداق تقصیرات قابل رسیدگی در محاکم قضائی می‌باشد.

متن کامل این گزارش را در اینجا بخوانید.

کد خبر 753423

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.