تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

سازمان حمل‌ونقل اوکلند، پرجمعیت‌ترین شهر نیوزلند، زبان اشاره این کشور را به نمایشگرهای دیجیتال ایستگاه‌های قطار این شهر افزود و به این ترتیب دسترسی و ایمنی را برای جامعه ناشنوایان ارتقا بخشید.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، سازمان حمل‌ونقل اوکلند نیوزلند از آغاز فرآیند ارتقای قابل‌توجهی در شبکه حمل‌ونقل عمومی خود خبر داد و اعلام کرد اولین شهری در نیوزلند است که زبان اشاره را در سیستم علائم دیجیتال خود ادغام می‌کند. به این ترتیب نمایشگرهای دیجیتال کلیدی ایستگاه قطار مرکزی شهر به زبان اشاره نیوزلند (NZSL) مجهز شدند.

این ابتکار بخشی از تعهد مداوم سیستم حمل‌ونقل شهر به ایجاد یک محیط حمل‌ونقل فراگیر و ایمن است و در مشورت با گروه دسترسی و فراگیری حمل‌ونقل عمومی شورا عملی شده است. در این مشاوره نیاز به تغییراتی اساسی در ایمنی و پیام‌های جهت‌دهی تسهیلات سیستم حمل‌ونقل عمومی تشخیص داده شد تا جامعه ناشنوایان را نیز در بر بگیرد و به‌ویژه در صورت بروز اختلال جدی در شبکه مانند نیاز به تخلیه ایستگاه اصلی آن‌ها را از وجود خطر و ضرورت اقدام سریع آگاه کند.

گروه دسترسی حمل‌ونقل عمومی اوکلند یک نهاد مشورتی منطقه‌ای است که نمایندگی بخش‌های مختلف جامعه از جمله ناشنوایان، نابینایان، جوانان، سالمندان، معلولان جسمی و جمعیت‌های متنوع را برعهده دارد و نقشی اساسی در شکل‌دهی و پیاده‌سازی ابتکار حاضر داشته است.

تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

سازمان حمل‌ونقل اوکلند طی شش ماه گذشته همکاری نزدیکی با این گروه داشته است تا مجموعه ویدئوهایی را ایجاد کند که پروتکل‌های ایمنی و اطلاعات ایستگاه را برای سناریوهای مختلف نشان می‌دهد و در طول عملیات معمول و شرایط اضطراری ناوگان حمل‌ونقل دسترسی را تضمین می‌کند.

اوکلند برنامه‌هایی نیز برای پخش ویدئوها به زبان اشاره در سراسر شبکه کشتی‌های شهر در دست انجام دارد و چنانچه جامعه ناشنوایان و کم‌شنوایان نسبت به آن بازخورد مثبت نشان دهند، این ابتکار در ناوگان اتوبوس‌رانی و دیگر ایستگاه‌های قطار شهر نیز پیاده‌سازی خواهد شد.

سازمان حمل‌ونقل اوکلند همچنین در حال کار روی ترجمه زبان مائوری پیام‌های ویدئویی است و در نظر دارد در ماه‌های آینده هر دو زبان رسمی کشور به همراه انگلیسی در نمایشگرهای دیجیتال سیستم حمل‌ونقل عمومی شهر ارائه شوند.

این حرکت با توجه به چالش‌هایی که بخش قابل‌توجهی از جامعه ناشنوایان در خواندن کارآمد متن انگلیسی با آن مواجه هستند، بسیار مهم است. هدف این برنامه آزمایشی شروع رسیدگی به این شکاف برای جامعه عنوان شده و سازمان متعهد است که دسترسی به حمل‌ونقل عمومی را برای همه بهبود ببخشد.

تجهیز حمل‌ونقل عمومی شهر نیوزلندی به زبان اشاره

کد خبر 753421

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.