مازندران بخش مکانیزاسیون کشاورزی عقب‌مانده است

استاندار مازندران گفت: با توجه به ظرفیت‌های ممتاز مازندران در بخش‌های مختلف کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی این استان دچار عقب‌ماندگی است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، یوسف نوری، امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در نشست گفت‌وگوی دولت با بخش خصوصی در ساری، با تاکید بر اینکه تحقق شعار سال و دست‌یابی به جهش تولید، با مشارکت مردم و بخش خصوصی انجام خواهد شد، اظهار کرد: مازندران با دارا بودن ۱.۵ درصد از اراضی و ۲.۵ درصد اراضی کشاورزی کشور سالانه بیش از هشت میلیون تن محصولات کشاورزی را تولید می‌کند که ۱۰ درصد ارزش اقتصادی محصولات کشاورزی کشور را به خود اختصاص داده است.

وی افزود: با توجه به ظرفیت‌های ممتاز مازندران در بخش‌های مختلف کشاورزی در حوزه مکانیزاسیون کشاورزی این استان دچار عقب‌ماندگی است.

استاندار مازندران عنوان کرد: به پالایشگاه شیر و کود شیمیایی در این استان به عنوان یکی از اصلی‌ترین ضروریات در حوزه کشاورزی تا کنون کمتر توجه شد.

نوری با بیان این‌که تنها ۱۳ درصد فعالیت شرکت‌های دانش‌بنیان مازندران مربوط به کشاورزی است، تصریح کرد: ۴.۵ درصد هنرستان‌های استان در حوزه کشاورزی فعال هستند که این آمارها قابل قبول نیست.

وی یکی از اولویت‌های مدیریت استان را حضور فعال در بخش خصوصی بیان و مطرح کرد: نباید منتظر بمانیم تا سرمایه‌گذار و بخش خصوصی به ما مراجعه کنند بلکه مدیران دولتی باید در این مسیر پیش‌گام باشند.

کد خبر 753349

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.