ازدواج‌های دانشجویی پایدار، آگاهانه و آسان است

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان پایداری، آگاهانه و آسان بودن را از خصوصیات ازدواج‌های دانشجویی اعلام کرد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، حجت‌الاسلام مرتضی خوش‌نویس‌زاده اصفهانی امروز _دوشنبه بیست‌وچهارم اردیبهشت_ در نشست خبری ازدواج دانشجویی، با اشاره به ویژگی‌های ازدواج‌های دانشجویی اظهار کرد: ازدواج‌های دانشجویی آگاهانه است و با شناختی خوب در چهارچوب عرف و شرع اتفاق می‌افتد.

وی افزود: از دیگر ویژگی‌های ازدواج‌های دانشجویی می‌توان به پایداری و آسان بودن اشاره کرد، با به تأخیر افتادن ازدواج، توقعات نیز به صورت تصاعدی بیشتر می‌شود، اما در ازدواجی که در ایام دانشجویی صورت می‌گیرد، توقعات نیز پایین‌تر و از همین رو ازدواج صورت گرفته، آسان است.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه اصفهان تصریح کرد: نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری به عرصه ازدواج‌های دانشجویی ورود کرده و سال گذشته بیست‌وششمین دوره طرح همسفر تا بهشت برگزار شد، تمام افرادی که در ایام دانشجویی ازدواج کنند، یک سفر به مشهد مقدس را مهمان رهبر معظم انقلاب هستند.

حجت‌الاسلام خوش‌نویس‌زاده ادامه داد: طرح دیگر نهاد رهبر، زوج مانا است که در این طرح خدمات مشاوره‌ای با هدف پایداری و تحکیم خانواده به‌صورت رایگان به تمام دانشجویان ارائه می‌شود، طرح هم‌رسان از دیگر طرح‌هایی است که اجرایی می‌شود و یک تا دو سال است که با امکانات جدید ارتباطی، بستر بهتری برای معرفی و آشنایی دانشجویان با یکدیگر ایجاد شده است، این اپلیکیشن ویژه دانشگاهیان و مدتی است که فعالیت خود را آغاز کرده است.

وی گفت: طرح دردانه نیز توسط نهاد رهبری اجرایی می‌شود و در خصوص فرزندآوری زوجین دانشجو و ارائه تسهیلات مربوطه به آن‌ها فعالیت می‌کند، به طور کلی نهاد مقام معظم رهبری سعی کرده است که رسالت خود را در این خصوص به انجام برسد و سال جاری نیز جشن‌های دانشجویی با تعداد بالاتری از دانشجویان برگزار شد تا به جوانان این پیام منتقل شود که به رغم مشکلات موجود، می‌توان به خوبی ازدواج کرد.

کد خبر 753332

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.