شوراها و دهیاری‌های مازندران به‌دنبال منافع شخصی خود نباشند

فرمانده سپاه مازندران ضمن هشدار به شوراها و دهیاری‌های این استان تاکید کرد تا آن‌ها دنبال کار مدافع مردم باشند، کارهای مردم را انجام دهند و مدافع منافع شخصی خود نباشند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از مازندران، سردار سیاووش مسلمی عصر امروز _یکشنبه بیست‌وسوم اردیبهشت_ در نخستین همایش و گردهمایی خبرنگاران اصحاب رسانه، مدیران روابط‌عمومی، نهادها، دستگاه‌های اجرایی و فعالان فضای مجازی که به‌مناسبت "روز جهانی روابط عمومی و ارتباطات " و در راستای دومین کنگره شهدای مازندران به‌عنوان "مدار امید" که در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان مازندران برگزار شد، جایگاه روابط‌عمومی و خبرنگاری را بسیار مهم و برجسته عنوان کرد، اظهار کرد: هر یک از فعالان در عرصه خبری و سایت‌ها و خبرگزاری‌ها می‌تواند برای تنویر افکار عمومی امیدبخش باشد.

وی با بیان اینکه انتظار مردم از رسانه‌ها و فعالان مجازی بسیار متفاوت است، افزود: امروزه اخلاق رسانه‌ای یکی از مؤلفه‌های مهم در این حوزه کاری است.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با تاکید بر اینکه اگر اخلاق خبرنگاری در جای خود رعایت نشود، می‌تواند چهره خبرنگاران را در حوزه افکار عمومی مخدوش کند، تصریح کرد: حیات و جایگاه خبرنگاری به‌قدری بالا است که نباید به وسیله آن کاسبی کرد.

مسلمی ادامه داد: به آن افرادی که به اشتباه در حوزه خبری قرار گرفتند، توصیه می‌شود که جایگاه خبرنگاری کاسبی نیست، دستگاه‌های نظارتی باید با خبرنگاران کاسب‌کارانه برخورد جدی داشته باشند.

وی با بیان اینکه به فرموده مقام معظم رهبری «رسانه‌ها به‌گونه‌ای اطلاع‌رسانی کنند تا مردم از شما بپذیرند» افزود: اگر شهروندان امروز چیزی را نمی‌پذیرند به این دلیل است که روابط‌عمومی تشریفاتی آنچه مدنظر مدیران کل بوده را انعکاس داده است، خبرنگاران اگر آن واقعیتی که در آن دستگاه رخ داده است را منعکس نکنند، تاوان کار خود را پس خواهند داد.

فرمانده سپاه کربلای مازندران با بیان اینکه انعکاس عملکردهای مثبت مدیران به نوعی امیدآفرینی را بین مردم ایجاد می‌کند، یادآور شد: وجه مشترک روابط‌عمومی‌ها، فعالان فضای مجازی و رسانه‌های خبری، اطلاع‌رسانی است و به‌عنوان بخشی از مطالبه‌گری می‌توانند موجب بیداری مدیران خاطی شوند.

مسلمی ادامه داد: به تمام اعضای شورای شهر و روستاهای مازندران توصیه می‌شود که ما از اقدامات شما اطلاع داریم، بنابراین به وظایف خود که خدمتگزاری به مردم است، روی آورید.

وی گفت: اعضای شورا باید مدافع مردم باشند، کارهای مردم را انجام دهند و مدافع منافع شخصی خود نباشند.

این مسئول تاکید کرد: با دستگیری یک یا دو نفر از اعضای شورا نمی‌خواهیم در این یک سال باقی‌مانده از فعالیت این دوره شهرداری دل مردم را به درد آوریم، بنابراین بهتر است اعضای شورا کار خود را به خوبی انجام دهند، اگرچه استیضاح، سوال شهرداران جزو حوزه کار اعضای شورا است و کسی نمی‌تواند دخالتی بر این امور داشته باشد.

وی با تاکید بر فعالیت رسانه‌ها بیان کرد: با توجه اهمیت حوزه رسانه نیاز است، خبرنگاران با بصیرت، موقعیت‌شناسی و شناخت دشمن عمل کنند، در غیر این صورت فضای فرصت‌طلبی برای رسانه‌های معاند ایجاد می‌شود.

مسلمی با بیان اینکه حرفه خبرنگاری شریف، ارزشمند، با اهمیت و حساس است، مطرح کرد: اجر کار خبرنگاران دین‌دار و با وجدان را خداوند خواهد داد.

کد خبر 753012

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.